Za sve one koje vole zimske čarolije i sneg ovo su idealni dani. Posle gotovo prolećnih temperature u decembru i za vreme novogodišnjih praznika Srbija se zabelela. Vozači nisu baš srećni, kao mališani pa ćemo se u nastavku teksta bazirati na onome što ne bi trebalo da se zaboravi kada je vožnja po snegu u pitanju.
Veoma je važno da se auto detaljni očisti od snega, to podrazumeva da se ukloni i snežni pokrivač sa krova. Vozači uglavnom to zaboravljaju, pa pri prvom oštrijem kočenju sav taj sneg padne preko vetrobrana, pa naknadno moraju da očiste, što komplikuje situaciju u saobraćaju. Nemojte biti nemarni već uklonite sav sneg sa haube, vetrobrana, krova, sa svih stakala, retrovizora…
Obavezno očistite svetla jer farovi, žmigavci, zadnja svetla tokom vožnje prikupljaju nečistoće, a posebno je važno kada su loši vremenski uslovi da imate dobru vidljivost i da ste vidljivi drugim učesnicima u saobraćaju. Prljava stop svetla mogu da dovedu da zbog kasnog uočavanja signala dođe do naletanja drugog vozila na vaš automobil, zato neka vam je uvek u gepeku pri ruci stara krpa kojom ćete moći da prebrišete sva svetla.
Svima su zimske gume prva asocijacija na zimsku opremu i one naravno jesu podrazumevani sastavni i osnovni deo zimske opreme, ali ne i jedini. Svako vozilo trebalo bi da ima lance i uže za vuču. Podrazumeva se da u zimskom periodu godine ne krećete na put bez lopate u gepeku. Mala lopata je sasvim adekvatna jer ćete moći da raščistite put, i da otklonite sneg sa auta. Lampu u autu ili reflektor je takođe neophodno imati kad su u pitanju zimski uslovi na putu i zaista mogu biti od koristi i vama i drugim učestvuju u saobraćaju. Morate imati u vidu da sneg na automobilu ugrožava njegovu aerodinamiku i povećava potrošnju goriva. Ukoliko ste na putu iza automobila prekrivenog snegom, držite distancu. Nije retkost da dođe do oštećenja na automobilu zbog odvajanja ledene kore od drugog automobila, a naročito kamiona koji se kreće velikom brzinom.
Morate voditi računa o brzini, to znači da je prilagodite vožnji po snegu. Nema brze vožnje jer je veliki rizik da izgubite kontrolu nad vozilom. Rastojanje od vozila koje je ispred vas neka bude duplo veće nego kad su normalni uslovi vožnje, da biste imali vremena za kočenje i mogli normalno da se zaustavite. Izbegavajte visoke obrtaje, vozite u višem stepenu prenosa nego inače pogotovo pri pokretanju vozila kako biste izbegli proklizavanje.
Kada je u pitanju vožnja na uzbrdici, držite ravnomerno gas i nikako se ne zaustavljajte bez potrebe. Može se lako desiti da više ne možete da krenete. Ako automobil koji se kreće ispred vas stane, morate da vodite računa da mu ostavite dovoljno prostora da može ponovo da krene, jer može da se desi da prokliza i počne da se nekontrolisano kreće unazad.
Kada je u pitanju prestrojavanje to takođe u zimskim uslovima vožnje, može biti nezgodna situacija. Mnogi vozači zaboravljaju na činjenicu da će drugi vozači u čiju se traku prestrojavaju možda imati problema sa zaustavljanjem i držanjem odstojanja. Dakle ne može se prestrojavanje obaviti isto kao i kad je put suv.
Lance za sneg obavezno je montirati na svim deonicama puta gde je saobraćajnim znakom predviđena obavezna zimska oprema.
U naselju, vozila ne moraju biti opremljena lancima, ali uređaje za povećanje trakcije vozači mogu postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom "lanci za sneg" samo u slučaju kada je kolovoz prekriven snegom. Kazne za neposedovanje propisane zimske opreme su velike i tretiraju se kao kad su u pitanju teže tehničke neispravnost vozila. Tek početkom 2000-tih, u radnjama su se mogli naći novi koncepti lanaca za sneg koji su zamenili metalne klasične lance. Zahvaljujući kompaniji Michelin, kreirane su čarape (S.O.S Grip) i kompozitni lanci (Michelin Easy Grip). Lakše se koriste od lanaca i imaju bolje performanse.
Nadamo se da Vam je tekst koristio, srećan i bezbedan put želi Vam Unirent rent a car!
U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva.
Putovanja leti kada vladaju visoke temperature znaju da budu veoma naporna i neprijatna i uživanje u vožnji vrlo brzo prelazi u pravo mučenje. Vrućine negativno deluju na vozače, putnike i na sama vozila. Ali na sreću, postoji nekoliko načina da se unutrašnjost vozila rashladi.
U svetu danas vlada stereotipno mišljenje da automobilskom industrijom vladaju muškarci, što i nije daleko od istine. Ipak, postoji bar mrvica ženskog uticaja. Njihovi izumi i danas služe kao inspiracija mnogim ženama iz tog sveta. A njima u čast, za danas smo vam pripremili listu žena značajnih za istoriju auto industrije, pa hajde da vidimo koja su se imena našla na njoj...