RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Da li se uvek isplati kupovina automobila?

Da li se uvek isplati kupovina automobila?

U poslednje vreme mnogo finansijskih savetnika izlazi sa jasnim stavom koji baš ne odgovara proizvođačima automobila, a to je da se kupovina novog automobila smatra katastrofalnom finansijskom odlukom. Istog trenutka, kada novi auto napusti prodajni salon on je automatski izgubio već na vrednosti, a već posle godinu dana, njegova vrednost je niža za oko 30%. Još gorom odlukom se smatra da se nova vozila kupuju na kredit ili lizing.

 Uglavnom ekonomisti se slažu da mnogi ljudi bespotrebno, a najčešće iz potrebe za dokazivanjem jer auto vide kao statusni simbol, često sebe opterete ratama koje nisu u skladu sa primanjima, pa zbog auta trpe drugi segmenti života. Ako uzimate kredit, gledajte da iznos rata na godišnjem nivou ne sme da pređe iznos vaše mesečne zarade. Sve preko toga je loša procena i prezaduženost koja vas vodi vremenom u veće probleme. Da ne govorimo o troškovima registracije, održavanja, goriva koji naravno ne ulaze u mesečne rate otplate kredita za auto.

Dakle nikad se ne fokusirjate samo na mesečne troškove otplate vozila  već sagledajte koliko vas auto košta na godišnjem nivou. Osim toga budite i realni kada su u pitanju i potrebe za autom. Da li imate porodicu sa decom, da li do škole ili vrtića možete pešaka, da li imate organizovan prevoz do posla i slično....

 

Kupovina polovnjaka i na šta treba obratiti pažnju?

Ukoliko vam je za funkcionisanje na dnevnom nivou ipak potreban auto, odlučite se za kupovinu starijeg automobila. Ako vam standard ne dozvoljava da to bude auto koji je mlađi od 10 godina, velika je verovatnoća da ćete uzeti auto koji već ima veliku kilometražu. 
U tom slučaju, bitno je da pre kupovine polovnog automobila sa velikom kilometražom proverite kompresiju njegovog motora. Stručnjak može proveriti njegov celokupni rad i reći vam da li  ventili, glava i dihtunzi obavljaju svoju funkciju.

Neko će savetovati samo automobile sa dizel motorom mada je poznato da je njihovo održavanje malo skuplje od benzinskih. Dizel motori su pokazali veću pouzdanost kod prelaska velikih broja kilometara. Pregled motora je veoma bitan i podrazumeva se da treba proveriti i stanje motornog ulja. Njegova boja i viskozitet vam mogu reći dosta o tome kako je  prethodni vlasnika brinuo o autu.  Obratite pažnju na dim iz auspuha, koji je jedan od većih vizuelnih pokazatelja stanja motora. Plavi dim je znak da ulje ne sagoreva i ukazuje na kvar motora. Crna boja dima znači problem sa sistemom za gorivo i znak je da gorivo ne sagoreva kako treba. Ako je neispravan dihtung glave motora, rashladna tečnost se može pomešati sa motornim uljem i onda je dim bele boje.  

Dakle dim koji izlazi iz auspuha treba da bude bezbojan, samo je to potvrda dobre održavanosti automobila. Proverite i stanje guma, stanje limarije automobila (da li ima tragova rđe), stanje stakala na automobilu.

Koji su najprodavaniji brendovi u Srbiji kada je kupovina automobila u pitanju?

Najprodavaniji brend kada je kupovina  novih automobilima u pitanju ove godine je Škoda, a potom  slede Toyota, Hyundai, Fiat i Dacia. Kada je reč o gorivu, poslednjih godina su se najviše kupovali benzinci,  čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu su automobili sa dizel motorima, sa dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%). Kupci polovnih automobila poslednjih par godina najviše interesovanja pokazuju po pravilu ka vozilima nemačke proizvodnje. Nakon Volkswagena, na drugom mestu se nalazi Opel, zatim Peugeot, Audi i Renault.

Podatak o prosečnoj starosti vozila u Srbiji je poražavajući i iznosi između 17 i 20 godina. U Beogradu je stanje nešto bolje i ona iznosi oko 15 godina, ali naravno ni taj podatak nije za pohvalu i govori o veoma niskom standardu.  Gradovi poput Pirota, Vranja, Leskovca, Kruševca, Zaječara imaju još goru statistiku, starost automobila ovde je vrlo visoka, prosečna preko 20 godina. Pošto je u mentalitetu našeg naroda da viri u komšijsko dvorište i da se poredi, evo i podataka iz Hrvatske i Slovenije. Prosečna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, a u Sloveniji 10,1 god.

Nadamo se da Vam je tekst bio koristan, ukoliko ste u dilemi da li treba menjati auto i na šta prilikom kupovine obratiti pažnju...Srećan put želi Vam Unirent rent a car!


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Nakon jakih padavina i oluja, na putevima se pojavljuje veća količina vode koja utiče i na sigurnost i bezbednost vožnje. Javlja se takozvani akvaplaning. Šta je akvaplaning, kako ga izbeći i kako reagovati ako se ipak naleti na veću količinu vode.


Pročitajte više

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Svake godine, počevši još od daleke 1953. godine, kompanija Axalta, koja je jedan od vodećih snabdevača boja za automobilsku industriju pravi istraživanje na temu koje boje automobila su najtraženiji i najaktuelnije.  Što se tiče celokupnog tržišta bela je i dalje dominantna. Jedan od najvećih razloga je to što  bela odbija sunčevu toplotu, a naravno da utiče i ekonomski momenat jer  za nju nije potrebna posebna doplata. Prema Axalti, 35 posto prodatih automobila prošle godine bilo je sa belom bojom. Posle bele po popularnosti slede  crna, tamno siva i srebrno siva.


Pročitajte više

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

​​​​​​​Preduzeća za svoje aktivnosti više ili manje često koriste vozila. Ako im ne treba stalna flota vozila, nego su im vozila nužna povremeno, samo u nekim posebnim prilikama nema potrebe da investiraju u njihovu nabavku i angažovanje stalnih vozača. Za te namene je iznajmljivanje vozila, sa ili bez vozača, veoma praktično, efikasno i jeftino rešenje.


Pročitajte više