RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Kakva je perspektiva automobila koji koriste vodonik kao gorivo?

Kakva je perspektiva automobila koji koriste vodonik kao gorivo?

Danas se veoma često  postavlja pitanje perspektive električnih automobila u odnosu na benzince i dizelaše. Zapravo treba se mozda zapitati da li su  automobili na vodonik, naša budućnost?

Odnosno da li se na ovaj način  može rešiti problem brzog i efikasnog prevoza koji ne zagađuje životnu sredinu? Prvi automobil s nultom stopom štetnih gasova, koji se počeo proizvoditi serijski, stigao je na tržište Britanije, a ovih dana dolazi na australijsko tržište. Korejski proizvođač automobila Hyundai tvorac je ovog vozila koji ima motor na hidrogenski pogon.
Hyundai revolucionarni model, ix35 svoju promociju imao je na otvaranju prve stanice vodonika za automobile u Danskoj. Ovaj model je ujedno i prvi te vrste predstavljen u Evropi. Može  da pređe 594 km sa samo jednim punjenjem.Model ix35 razvija maksimalnu brzinu od 160 km/h. Pokreće ga motor od 100 kilovata i ima dva rezervoara za vodonik od po 5.64 kilograma.
"Hyundai se odlučio za vodonik jer je ova vrsta goriva budućnosti u Evropi. Ogroman je  doprinos i  zahtevima očuvanja životne sredine.

Da li je vodonik logičan izbor za gorivo budućnosti?

Vodonik kao najrasprostranjeniji element u univerzumu logičan je izbor za gorivo budućnosti. Često se o vodoniku govori kao o gorivu spasa i dugoročnom rešenju. 
O vodoniku kao gorivu budućnosti govori se od sredine '60-ih godina 20. veka. Ali, ipak, nekog većeg pomaka i iskoraka još uvek nema.
To je zato što, iako je  najrasprostranjeniji element u univerzumu, kao slobodan element se nalazi u tako malim količinama da je to totalno irelevantno za proizvodnju. To znači da je za njegovo dobijanje neophodan proizvodni proces čija je najčešća metoda (u oko 95 odsto slučajeva) ekstrakcija iz prirodnog gasa (metana). A to dovodi do proizvodnje ugljen-dioksida.
Daleko čistija metoda za dobijanje vodonika je elektrolize vode. Na ovaj način bi se kao proizvodi dobili vodonik i kiseonik. Opet, da bi se obavila elektroliza potrebna je određena električna energija koja ne dolazi uvek iz "čistih" izvora. Honda je 2016. godine ponudila prelazno rešenje koje je nazvala prvom "Pametnom vodoničnom stanicom" (SHS - Smart Hydrogen Station).

Problem koji postoji je taj što je stanica  u stanju da proizvede samo 1,5 kilogram vodonika na dan, sa maksimalnim kapacitetom skladištenja od 19 kilograma, a prema tvrdnjma proizvođača, potrošnja je oko 0,95 kilograma na 100 kilometara.
Prednost vodonika  je to što ga možemo koristiti kao dodatak postojećim vozilima sa SUS motorima. Ovakvi sistemi su u upotrebi već određeno vreme i moguće je njihovo instaliranje na benzinske i dizel agregate.
Takođe, vodonik se može koristiti kao pogonsko gorivo u bilo kom SUS agregatu. Sistem je poprilično sličan postojećim TNG (tečni nafti gas) sistemima.

Toyota prednjači u istraživanjima i primeni ovakvih motora

"Tojota“ prednjači što se tiče ulaganja u razvoj više različitih pogonskih tehnologija. Trenutno je   dominacija električnih vozila, za koje se očekuje da zamene motore na fosilna goriva.
Auto-gigant „Tojota“  usavršava vozila na vodonični pogon. „Tojota korola“ s vodoničnim motorom prvo je vozilo te vrste na svetu koje se uključilo u takmičenje s automobilima na klasični pogon. 
Prednosti vodoničnog motora koji pokreće „Tojotinu“ eksperimentalnu „korolu“ su to što je, budući da u životnu sredinu ispušta samo vodenu paru. Dakle potpuno je ekološki čist. Vodonik još uvek nije dovoljno zastupljen na globalnom nivou i za sada ni na vidiku neke veće  ekspanzije. Najveći razlog je cena proizvodnog procesa. Ipak, sam proces nije komplikovaniji od bušenja morskog dna u potrazi za naftom. Tako da sve je moguće zar ne?

Nadamo se da ste saznali nešto novo iz ovog bloga, a naša rent a car agencija se nada da će se u bliskoj budućnosti i na našim putevima naći veliki broj vozila koja su ekološki "čista".


Komentari ()

Srecko
Srecko
Link

Automobili na elektricni pogon su ekoloski najbolji mada nemam nista protiv automobila koji bi isli na vodonik.
1
0

Milan
Milan
Link

Iskreno se nadam da će ih u budućnosti biti sve više. Ja bih sutra kupio takav auto i s apetitom ga vozio, al' trenutno nisam u mogućnosti. Odličan tekst!
1
0

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Naš predlog za vikend putovanje - Smederevo

Naš predlog za vikend putovanje - Smederevo

Leto je na izmaku, a vremenska prognoza nam ide na ruku da ovaj vikend iskoristimo za izlet. Treba akumulirati  zrake sunca, dok ne počnu pravi jesenji dani. Ovog vikenda se održava tradicionalna manifestacija u Smederevu, pa ako ste i ljubitelj vinskog turizma ovo će biti idealno mesto za posetu. Do Smedereva nije teško doći, blizu je Beograda i sve što vam je potrebno je dobro raspoloženje mi ćemo vam pomoći da odaberete auto po vašoj meri za ovo putovanje. 


Pročitajte više

Kako ukloniti miris duvanskog dima iz vozila

Kako ukloniti miris duvanskog dima iz vozila

Miris duvanskog dima je za neke ljude toliko nepodnošljiv da uopšte ne ulaze u auto ukoliko on miriše na njega. Iako možda ne deluje tako, ali ukljanjanje mirisa dima iz automobila nije lak, a ni brz posao. Ne možete samo uzeti četku i početi sa ribanjem, potrebno je dobra priprema i znanje o tome.


Pročitajte više

25-ti rođendan Škode Oktavije

25-ti rođendan Škode Oktavije

Godine 1996, u vreme kada je nastala prva Škoda Oktavija, fabrika automobila u gradu Mlada Boleslav, bila je jedna od najmodernijih u Evropi. A od tada do danas, za tih 25 godina, pojavile su se četiri savremene generacije Škode Oktavije. Ovaj lepi model, odigrao je ključnu ulogu u Škodinom uspešnom razvoju. Model koji je predstavljen, razlikovao se od prethodnih po prostranosti i najsavremenijoj tehnologiji. Imala je visok nivo bezbednosti i, što je najvažnije, odličnu cenu za automobil takvih performansi. Svaka nova generacija Oktavije sa sobom je donosila i inovativne tehnologije, da bi ova najnovija, bila na hibridni pogon.


Pročitajte više