Veliki broj ljudi smatra da je najidealnije živeti u malom gradu. Naročito ako imate porodicu, a deca su manjeg uzrasta. Tako se i vožnja u malom gradu razlikuje od vožnji u većim gradovima. Vožnja u Beogradu, kao uostalom i u svim gradovima gde je frekvencija ljudi velika, može biti veoma stresna i komplikovana aktivnost. Upravljanje automobilom tada zahteva mnogo snalažljivosti, koncentracije i strpljenja. Podelićemo sa vama nekoliko saveta koji će vam biti od pomoći kad je vožnja u velikom gradu u pitanju. Svi smo svedoci koliko su često zamorne vožnje po većim gradovima : Beograd, Novi Sad, Niš, Kragujevac...
Često menjanje traka dok vozite u velikom gradu može dovesti do različitih situacija. Ako je ikako moguće, ostanite u istoj traci dok vozite. Tako ćete izbeći mogućnost sudara sa vozilima ispred ili iza vas čiji vozači ne žele da vas propuste, pogotovo kad je u gradu gužva u saobraćaju. Uvek imajte u vidu da prestrojavanje iz trake u traku zahteva gledanje u sve retrovizore, preko ramena i unazad.Tokom gradske vožnje vrlo često se koči i kreće na kratkom rastojanju. Tada je i mala preglednost i velika je šansa da ćete, ako ste manje iskusni u vožnji udariti u automobil ispred sebe. Dovoljan je delić sekunde. Dešava se i iskusnim vozačima naravno. Važno je pratiti saobraćaj. Pokušajte da predvidite situacije u saobraćaju. Recimo, pustite papučicu gasa ako vidite da se na semaforu “pali” crveno svetlo, dakle kada se približavate raskrsnici.
Pravilno držanje volana u toku vožnje je izuzetno bitno. Decenijama unazad se u auto školama učilo da vozači drže ruke na volanu u položaju koji odgovara kazaljkama sata u 10 minuta do 2.
Nekoliko poslednjih godina to se promenilo. Sada instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Оvakav položaj ruku tokom vožnje će obezbediti bolju kontrolu nad situacijom u saobraćaju.
Kaо što morate misliti o sebi, morate misliti i na druge učesnike u saobraćaju. Pravovremena reakcija može sprečiti nezgodu. Nikad ne znamo da će se vozač sporednog puta uključiti na glavni bez usporavanja i zaustavljanja. Nikad takođe ne možemo proceniti u kom trenutku će pešak koji stoji pored puta pokušati da pretrpi put iako nema zebre. Dakle u saobraćaju treba biti spreman na različite nepredvidive situacije.Održavaju bezbednu udaljenost između vozila. Po potrebi usporite ili zastanite da ne bi došlo do udesa. Održavajte konstantnu brzinu: Koliko je to moguće u gradskim uslovima. Trudite se da više koristite kočenje motorom.
Upravljanje automobilom po gradskim ulicama zahteva mnogo snalažljivosti. Naravno i dosta koncentracije i strpljenja kako bi se probili iz gužvi u onim najfrekventnijim delovima grada.
Svađe i problemi oko parking mesta, ne bi se dešavale kada bi naši vozači pažljivije pratili saobraćajnu signalizaciju. Manje iskusnim vozačima problem može da predstavlja nepoznavanje onih osnovnih “caka” u pronalaženju parkinga.
Ukoliko dolazite u nepoznati grad raspitajte se gde su javne garaže i najveći parkinzi. U Beogradu najpoznatiji parkinzi su: Parking Slavija, Parking Kamenička, Parking Novi Beograd, Parking Ada Ciganlija… Važno je napomenuti da je u Beogradu na snazi zonsko parkiranje - pa tako postoje crvena, žuta i zelena zona kada je reč o širem centru grada. Tu je vremenski ograničeno parkiranje. U ostalim delovima grada postoji plava (opšta) zona, koja nema takva ograničenja.
Veliki gradovi imaju i veliki broj pešaka i pešačkih prelaza, naročito u centralnom gradskom jezgru. Uz to su ulice uglavnom uske i velike su gužve u saobraćaju. Zato uvek treba biti obazriv i spreman na sporu vožnju i cešta stajanja. Pored pešaka, pažnju morate obratiti i na bicikliste i motorcikliste, kojih je takođe u centru grada veliki broj. Što češće gledajte u retrovizor, vozite smanjenom brzinom i uvek budite spremni na kočenje.
Nadamo se da su Vam ovi naši saveti koristili, ukoliko želite da podelite sa nama vaše mišljenje na ovu temu, ostavite komentar. Vaš Unirent rent a car.
Ako posedujete sopstveno vozilo, znate da je redovno održavanje neophodno za njegovo nesmetano funkcionisanje. Ipak, ono što je važilo za nekadašnje modele automobila, nije primenjivo na današnje. U želji da razjasnimo neke od mitova, pripremili smo za vas spisak od 6 najčešćih zabluda u vezi sa održavanjem automobila. Pa ako smo vas zainteresovali, nastavite da čitate...
Pravi poklon nije lako odabrati. Ako želite pravi poklon za dragu osobu koja je zaljubljena u vozila i vožnju, treba da joj kupite nešto što je povezano sa tim svetom. U nastavku su neki naši predlozi
Za sve one koje vole zimske čarolije i sneg ovo su idealni dani. Posle gotovo prolećnih temperature u decembru i za vreme novogodišnjih praznika Srbija se zabelela. Vozači nisu baš srećni, kao mališani pa ćemo se u nastavku teksta bazirati na onome što ne bi trebalo da se zaboravi kada je vožnja po snegu u pitanju. Za sve one koje vole zimske čarolije i sneg ovo su idealni dani. Posle gotovo prolećnih temperature u decembru i za vreme novogodišnjih praznika Srbija se zabelela. Vozači nisu baš srećni, kao mališani pa ćemo se u nastavku teksta bazirati na onome što ne bi trebalo da se zaboravi kada je vožnja po snegu u pitanju.
kako da opišem kada prolazim pored sopstvneog vozil i prevozom do šoping centra .. ali jednog dana kada se osmelim i sama autom krenem u nabavku biće to baš divan dan :)
Kad su guzve posebnu paznju treba obratiti na pesake koji znaju da ne postuju pesaki prelaz nego ulicu prelaze gde stignu.
I najvećei strah - kružni tokovi. Posebno oni u Beogradu, Slavija, Novi Beograd, Bogoslovija su crne saobraćajne tačke. Dosta ljudi, da ne kažem većina ne zna kako da uđe na kružni tok. I naravno dešavaju se čukanja. Možeš ti da voziš kao Fanđo, ali kad ti preseče put bahati vozač ko nema pojma i još sa velikim džipom i SUV-om, onda nema šta da radiš.
Odlični saveti. :) Ono što ja uvek naglašavam je da treba držati odstojanje. Ljudi su skloni da se u gužvama lepe jedni za druge, i onda začas dođe do sudara. Neko nekoga "stigne".