RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Stvari koje ne smete da radite vašim vozilima preko zime

Stvari koje ne smete da radite vašim vozilima preko zime

Hteli mi to ili ne, spremni ili ne, zima i hladni dani naumitno dolaze. Uskoro kreće hladnoća, susnežica, sneg, led, a sa njima i prolemi i muke za vlasnike automobila.

Zbog oštrih zimskih uslova vozilima je potrebna dodatna pažnja kako bi bili ispravni i spremni za put.

U produžetku pogledajte našu listu sa savetima šta zimi nikako ne smete da radite bilo vašim bilo iznajmljenim vozilima.

 

Ne koristite toplu vodu za odmrzavanje vetrobranskog stakla

Niko ne voli u ranu zoru da struže led sa šoferšajbne, ali bolje tako nego sipati vrelu vodu direktno na nju. Kada topla voda dođe u kontakt sa hladnim staklom, može da izazove pukotinu na vetrobranskom staklu.

Zamena vetrobranskog stakla nije ni jeftina, ni laka, ni zabavna. Zato budete strpljivi, upalite auto, uključite grejanje i sklonite led sa vetrobranskog stakla na stari dobri školski način - strugačem za led.

Ipak, postoji jedan jednostavan i bezbedan trik za ubrzavanje topljenja debelog sloja leda, a to je pomoću fena za kosu. Naravno, fen treba da je na baterije, pošto je malo nezgodno razvlačiti produžene kablove do auta.

 

Ne uključujte brisače ukoliko je šoferšajbna zamrznuta

Velika je greška čišćenje leda pomoću brisača. Led je tvrd i oštar, dok su metlice brisača od meke gume, tako da pokušaj da se očisti led sa stakla pomoću brisača vodi ka njihovom uništavanju.

Može da se desi da vam brisači zamrznu. Ukoliko se to desi, nikako ne pokušavajte da uključite brisače. Ako ih uključite, a oni su zaglavljeni u ledu, možete oštetiti i šoferšajbnu i  motor brisača (što će vas skupo koštati).

Pratite vremesku prognozu, ako predviđaju niske temperature tokom noći, izvadite metlice, podignite brisače i pokrijte ih starim čarapama.

To će sprečiti da se one smrznu ili zaglave na staklu, kao i skupljanje leda na njih.

 

Kontrola pritiska u gumama

Retko ko kontroliše pritisak u gumama. A to je posebno bitno u zimskim mesecima zato što se pritisak vazduha u gumama smanjuje na niskim temepraturama vazduha.  

Ako gume nemaju dobar pritisak može doći do nesreća, čestih kvarova, problema sa kočenjem, ubrzanjem i vučom.

Nabavite pumpu ili kompresor sa manometrom, kako biste mogli sami da merite pritisak. Pravilo je da se pritisak meri kada je spoljni vazduh hladan i guma nije zagrejana, pošto se tako dobijaju tačniji podaci.

Da li treba posebno naglasiti da zimi treba da koristite zimske gume? Zimske gume su namenski pravljene da izdrže oštre zimske uslove i da se dobro ponašaju na niskim temperaturama i zaleđenim putevima.

zaglavljeni u snegu

Nemojte zaboraviti na akumulator

Kada temperatura napolju padne ispod nule, električni sistem automobila imaće velikih problema i poteškoća u svom radu.

U nekim slučajevima nakon duge, hladne noći vozilo se neće ni pokrenuti. A krivac za to je prazan akumulator.

Zato obratite pažnju na akumulator. On se zimi dosta brzo isprazni i može da vas ostavi na cedilu na otvorenom putu.

Ko ima stari akumulator, a ne namerava da često koristi auto, najbolje je da ga izvadi iz auta tokom hladnih dana, i stavi negde na toplom. Nije na odmet i da ga umota u ćebe.

 

Nemojte da zaboravite da sipate antifriz

Sistem za hlađenje motora je zatvoren sistem koji sprečava pregrevanje motora. U normalnim okolnostima ovaj sistem ne zahteva veliko održavanje, ali zimi ipak treba da mu se posveti malo pažnje.

Najvažnije je da u rashladnoj tečnosti u hladnjaku stavite antifriz koji sprečava da se ta tečnost zamrzne.

Ako primetite da je antifriz prljav i pun sitnih ostataka, treba zameniti celu količinu rashladne tečnosti.

Ova preventiva verovatno će sprečiti mnogo problema vezanih za pucanje hladnjaka i bloka motora.

 

Ne ostavljajte automobil sa praznim rezervoarom

Kada se očekuju dani sa veoma niskom temperaturom, obavezno napunite rezervoar. Razlog je taj što prazan rezervoar može da zamrzne i kristalizira zbog vlažnog vazduha koji je ostao u rezervoaru.

Što više goriva ima u rezervoaru, manji je prostor za kristalizaciju vazduha.

 

Nemojte predugo da zagrevate vozilo

Tokom leta, motorno ulje ima manji viskozitet i motor ne mora da se zagreva. Zimi ono je gušće i potrebno ga je zagrejati kako bi moglo nesmetano da stigne do radilice, klipova, bregaste osovine i ostalih rotirajućih pokretnih delova u motoru.

Ali ne treba preterivati. Zagrevanje automobila treba trajati oko 2 do 3 minuta što je dobro za motor, preko toga može da ga oštetiti.

 

Brza vožnja

Zbog zaleđenih puteva i slabe vidljivosti, zima nije vreme za testiranje kočnica i pneumatika.

Kočnice automobila ne rade tako efikasno kao leti kada je put suv i kada gume imaju dobro prianjanje na putu.

Samo mala greška na zaleđenom i klizavom putu može skupo da košta i vas i druge učesnike u saobraćaju.

Zato pazite šta se dešava na putu i vozite polako.

 

Zaključak

Zimi su uslovi za vožnju specifični, teži, opasniji i zahtevaju povećan angažman od vozača. Osim veće pažnje prilikom vožnje, potrebno je odvojiti malo vremena i za održavanje vozila tokom zimskih meseci.

Nadamo se da će vam ovi saveti koristiti.

 

 


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Nakon jakih padavina i oluja, na putevima se pojavljuje veća količina vode koja utiče i na sigurnost i bezbednost vožnje. Javlja se takozvani akvaplaning. Šta je akvaplaning, kako ga izbeći i kako reagovati ako se ipak naleti na veću količinu vode.


Pročitajte više

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Svake godine, počevši još od daleke 1953. godine, kompanija Axalta, koja je jedan od vodećih snabdevača boja za automobilsku industriju pravi istraživanje na temu koje boje automobila su najtraženiji i najaktuelnije.  Što se tiče celokupnog tržišta bela je i dalje dominantna. Jedan od najvećih razloga je to što  bela odbija sunčevu toplotu, a naravno da utiče i ekonomski momenat jer  za nju nije potrebna posebna doplata. Prema Axalti, 35 posto prodatih automobila prošle godine bilo je sa belom bojom. Posle bele po popularnosti slede  crna, tamno siva i srebrno siva.


Pročitajte više

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

​​​​​​​Preduzeća za svoje aktivnosti više ili manje često koriste vozila. Ako im ne treba stalna flota vozila, nego su im vozila nužna povremeno, samo u nekim posebnim prilikama nema potrebe da investiraju u njihovu nabavku i angažovanje stalnih vozača. Za te namene je iznajmljivanje vozila, sa ili bez vozača, veoma praktično, efikasno i jeftino rešenje.


Pročitajte više