Auto-industrija se i prethodnih godina suočavala sa brojim problemima, ali poslednje dve do tri godine, posle pandemije i nestašice mikročipova, problem je da se održi nivo proizvodnje koji ne bi doveo do velikih oscilacija na tržištu. Rat u Ukrajini i trenutna politička situacija su samo dodatno uticale na pad prodaje automobila i većih problema u autoindustriji. Broj isporučenih vozila je konstantno u padu. Veliki pad prodaje zabeležen je u svim zemljama u Evropi, u pojedinim zemljama i do 20%. Raste inflacija, raste cena automobila, a pad standarda je uslovio da ljudi promene prioritete.
Evropska unija je dala rok da se od 2035. godine zabrani prodaja benzinskih i dizel vozila na svojoj teritoriji. Sada, u ovom trenutku to deluje neverovatno i nemoguće ako sagledamo celokupnu političku i ekonomsku situaciju. Naravno vreme će pokazati da li smo u pravu ili ne. Što se tiče globalne prodaje električnih vozila, ona je je porasla za 38% u 2020, a zatim se više nego udvostručila u 2021. Kina je upravo ta zemlja koja je bila pokretač ovog velikog rasta. Zbog programa i subvencija koje daje građanima u ovoj zemlji se prodalo više električnih automobila 2021. nego u ostatku sveta zajedno u 2020. godini.
Kina ima preko 300 različitih modela električnih vozila. Ono po čemu je tržište električnih automobila u Kini jedinstveno u svetu jeste cena vozila. U poređenju sa konvencionalnim automobilima cena električnih vozila u Kini je samo za 10-ak procenta veća, dok je na drugim tržištima ta razlika i do 50 %. Promenila su se vremena kada se sva roba koja se proizvodila u Kini smatrala nekvalitetnom i jeftinom. U poslednjih 20-ak godina, ekonomski rast Kine doneo je sa sobom značajno poboljšanje kvaliteta, naročito u automobilskoj industriji. Kinesko tržište automobila u početku bilo je karakteristično po tome što je kako mnogi kažu imalo krizu identiteta i baziralo se na kopiranju modela sa zapadnog tržišta.
Ali i domaći kupci su bili nezadovoljni i tražili su originaln dizajn. Tako da tek kada je kompanija Chery 2008. pokazala novu limuzinu (koju je dizajnirao studio Pininfarina), težište automobila u Kini je eksplodiralo.
Vozilo se odlično prodavalo zbog svog dizajna, tako da se može reći da je ovaj događaj predstavljao prekretnicu za kinesku automobilsku industriju. Veliki broj proizvođača zbog geopolitičke situacije je odlučilo da zaustavi rad u svojim ruskim pogonima, a većina je i obustavila izvoz na rusko tržište. Kinezi bi na tome mogli da profitiraju jer Kina nije uvela sankcije Rusiji, tako da se trgovinska razmena između ove dve zemlje nastavila bez ikakvih trzavica. Za kinesku autoindustriju je to važno. Tokom prošle godine kineske kompanije su u Rusiju izvezle 122.800 automobila, što je tri puta više u odnosu na godinu pre. Najveći rast beleži kompanija Chery. Prošle godine su prodali 40.874 automobila što je rast od neverovatnih 250% u odnosu na 2020. godinu.
Mnogi smatraju da autoindustrija u Kini nije još uvek nije dorasla konkurenciji kakvo je zapadno tržište, jer je potrebno dosta vremena da se stekne poverenje kupaca van matične zemlje. Automobilski sektor u Evropi se suočava sa brojnim izazovima. Cene su vrtoglavo otišle na gore, ne samo novih već i polovnih automobila. Nedostatak poluprovodnika i mikročipova doprineo je dosta ovakvom stanju na tržištu.
Sada se pojavljuju kineski brendovi automobila, a nekoliko kineskih kompanija zaista već lepo posluju na teritoriji Evrope : DFSK, Aiways, Lynk & Co i Maxus su neki od njih.
Pre samo nekoliko godina nismo mogli da zamislimo da se kineski brendovi takmiče npr sa Škodom ili Daciom za dominaciju na tržištu jeftinih automobila.
Trenutno je nekoliko primera jeftinih automobila proizvedenih u Kini koji se već mogu kupiti u EU. Najbolji primer za to je MG ZS. Ovaj SUV je iz legendarne kompanije Morris Garage (sada pod okriljem SAIC-a) i ima cenu kao Dacia Sandero.
Nadamo se da vam je tekst bio zanimljiv, nastavićemo da redovno pišemo o aktuelnostima iz sveta autoindustrije, Vaš Unirent rent a car.
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu tokom sezone i praznika postaje jedno od najprometnijih mesta u zemlji. Zašto je rent a car na aerodromu Beograd bolji izbor od javnog prevoza? Gužve na terminalima, dugi redovi za taksi i nepouzdani rasporedi javnog prevoza otežavaju brz i komforan dolazak na željenu destinaciju. U takvim okolnostima, rent a car usluga se nameće kao najpraktičnije rešenje, omogućavajući putnicima da odmah preuzmu vozilo i krenu svojim putem bez gubljenja vremena.
U eri kada je ekološka svest postala neizostavan deo svakodnevnog života, sve više putnika razmišlja o tome kako njihova putovanja utiču na životnu sredinu. Ako vas je tema o održivim putovanjima zainteresovala, jer želite da budete odgovoran turista, rent a car Beograd će se potruditi da vam objasni sve što vas interesuje o toj temi pa zato - nastavite sa čitanjem...
Za mnoge putnike iz inostranstva koji stižu u Beograd, najam automobila direktno na aerodromu postao je gotovo ritual pri organizaciji putovanja. Razlozi zašto stranci preferiraju rent a car uslugu direktno na aerodromu su krajnje praktične prirode. Bilo da je u pitanju poslovno ili turističko putovanje - cilj je isti. Aerodromi su često prvi susret sa destinacijom, pa je najam vozila na licu mesta najpraktičniji način da se brzo i lako nastavi putovanje.