RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Uticaj Kine na globalno tržište automobila

Uticaj Kine na globalno tržište automobila

Auto-industrija se i prethodnih godina suočavala sa brojim problemima, ali  poslednje dve do tri godine, posle pandemije i nestašice mikročipova, problem je da se održi nivo proizvodnje koji ne bi doveo do velikih oscilacija na tržištu. Rat u Ukrajini i trenutna politička situacija su samo dodatno uticale na pad prodaje automobila i većih problema u autoindustriji. Broj isporučenih vozila je konstantno u padu. Veliki pad prodaje zabeležen je u svim zemljama u Evropi, u pojedinim zemljama i do 20%. Raste inflacija, raste cena automobila, a pad standarda je uslovio da ljudi promene prioritete.

Evropska unija je dala rok da se od 2035. godine zabrani prodaja benzinskih i dizel vozila na svojoj teritoriji. Sada, u ovom trenutku to deluje neverovatno i nemoguće ako sagledamo celokupnu političku i ekonomsku situaciju. Naravno vreme će pokazati da li smo u pravu ili ne. Što se tiče globalne prodaje električnih vozila, ona je je porasla za 38% u 2020, a zatim se više nego udvostručila u 2021. Kina je upravo ta zemlja koja je bila pokretač ovog velikog rasta. Zbog programa i subvencija koje daje građanima u ovoj zemlji se  prodalo više električnih automobila  2021. nego u ostatku sveta zajedno u 2020. godini.

Kina kao lider u proizvodnji električnih automobila

Kina ima preko 300 različitih modela električnih vozila. Ono po čemu je tržište električnih automobila u Kini jedinstveno u svetu jeste cena  vozila. U poređenju sa konvencionalnim automobilima cena električnih vozila u Kini je samo za 10-ak procenta veća, dok je na drugim tržištima ta razlika i do 50 %. Promenila su se vremena kada se sva roba koja se proizvodila u Kini smatrala nekvalitetnom i jeftinom. U poslednjih 20-ak godina, ekonomski rast Kine doneo je sa sobom značajno poboljšanje kvaliteta, naročito u automobilskoj industriji. Kinesko tržište automobila u početku bilo je karakteristično  po tome što je kako mnogi kažu imalo krizu identiteta i baziralo se na kopiranju modela sa zapadnog tržišta.
Ali i domaći kupci su bili nezadovoljni i tražili su originaln dizajn. Tako da tek kada je kompanija Chery 2008. pokazala novu limuzinu (koju je dizajnirao studio Pininfarina), težište automobila u Kini je eksplodiralo.

Vozilo se odlično prodavalo zbog svog dizajna, tako da se može reći da je ovaj događaj predstavljao  prekretnicu za kinesku automobilsku industriju. Veliki broj proizvođača zbog geopolitičke situacije je odlučilo da zaustavi rad u svojim ruskim pogonima, a većina je i obustavila izvoz na rusko tržište. Kinezi bi na tome mogli da profitiraju jer Kina nije uvela sankcije Rusiji, tako da se trgovinska razmena između ove dve zemlje nastavila bez ikakvih trzavica. Za kinesku autoindustriju je to važno. Tokom prošle godine kineske kompanije su u Rusiju izvezle 122.800 automobila, što je tri puta više u odnosu na godinu pre. Najveći rast beleži kompanija Chery. Prošle godine su prodali 40.874 automobila što je rast od neverovatnih 250% u odnosu na 2020. godinu.

Da li je kineska autoindustrija dorasla konkurenciji?

Mnogi smatraju da  autoindustrija u Kini nije još uvek nije dorasla konkurenciji kakvo je zapadno  tržište, jer je potrebno dosta vremena da se stekne poverenje kupaca van matične zemlje. Automobilski sektor u Evropi se suočava sa brojnim izazovima. Cene su vrtoglavo otišle na gore, ne samo novih već i polovnih automobila. Nedostatak poluprovodnika i mikročipova doprineo je dosta ovakvom stanju na tržištu.

Sada se pojavljuju kineski brendovi automobila, a nekoliko kineskih kompanija zaista već lepo  posluju na teritoriji Evrope : DFSK, Aiways, Lynk & Co i Maxus su neki od njih. 
Pre samo nekoliko godina nismo mogli da zamislimo  da se kineski brendovi  takmiče npr sa Škodom ili Daciom za dominaciju na tržištu jeftinih automobila.
Trenutno je nekoliko primera jeftinih automobila proizvedenih u Kini koji se već mogu kupiti u EU. Najbolji primer za to je MG ZS. Ovaj SUV je iz legendarne kompanije Morris Garage (sada pod okriljem SAIC-a) i ima cenu kao Dacia Sandero.

Nadamo se da vam je tekst bio zanimljiv, nastavićemo da redovno pišemo o aktuelnostima iz sveta autoindustrije, Vaš Unirent rent a car. 


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Iznajmljivanje automobila na aerodromu - potpuni vodič za 2024

Iznajmljivanje automobila na aerodromu - potpuni vodič za 2024

U današnjem ubrzanom načinu života, potreba za slobodom i praktičnošću dok putujemo postaje sve izraženija. U tom kontekstu, najam automobila na aerodromu postaje ključna opcija za putnike širom sveta. Ova usluga pruža ne samo slobodu kretanja, već i efikasnost u planiranju putovanja, omogućavajući brz i jednostavan pristup vozilu odmah po dolasku. Putovanje avionom svakako je vrlo praktično, posebno kada  udaljenost do odredišta zahteva sate vožnje automobilom ili drugim sredstvima javnog prevoza. 


Pročitajte više

Šta treba da radite ako vam se auto zapali

Šta treba da radite ako vam se auto zapali

Ako ste ikada, na putu, prošli pored auta u plamenu, verovatno ste pomislili da ne postoji ništa strašnije. Čak i automobili koji su ugašeni izgledaju kao scena iz akcionog filma, gde je kaskaderska igra pošla naopako. A šta treba da radite ako vam se auto, ne daj Bože, zapali, pokušaćemo da objasnimo u ovom tekstu, pa vam savetujemo da pročitate, „zlu ne trebalo“...


Pročitajte više

Razlozi za prerano trošenje kočnica

Razlozi za prerano trošenje kočnica

Redovno održavanje i praćenje u kakvom su stanju kočnica je od velikog značaja za sigurnost i udobnost vožnje. Jedan od najčešćih kvarova na njima je prebrzo trošenje kočionih pločica. Ukoliko vozač primeti bilo kakve neobične zvukove, vibracije ili smanjenu efikasnost kočenja, mora što pre da odveze svoje vozilo u servis koji će da popravi kvar i zameni oštećene delove kočnice, ali sa svoje strane i vozači moraju da usvoje navike u vožnji koje će da sačuvaju kočnice i povećati njihovu trajnost i životni vek.


Pročitajte više