Što se tiče ponude novih automobila, definitivno će 2023. godina biti bolja u odnosu na prethodnu godinu. Ono što brine su loše prognoze evropskih proizvođača kada je u pitanju kupovina novih automobila. Iako su liste porudžbina poprilično velike, to nije realna slika jer se kasnilo sa isporukom zbog svetske nestašice poluprovodnika, tako da mnogi kupci više meseci čekaju da auto izađe iz fabrike. Mnogi menadžeri auto kompanija se pitaju šta dalje kad se isporuče svi naručeni automobili, jer kako stvari stoje sa informacijom, visokom cenom energenata i opštim padom kupovne moći neće biti očekivanog broja novih narudžbina.
Ono što se provlači neko vreme kao informacija je da Evropska Unija smatra nepotrebnim ulaganje više milijardi dolara u nove motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Ti novi motori bi bili tek za nijansu čistiji od postojećih koji će se prodavati još nekoliko godina, a da se eventualno taj novac uloži u elektrifikaciju...Poznat je podatak da se već nekoliko puta odlagalo predstavljanje EURO 7 standarda.
Kina i Sjedinjene Američke države su pokrenule programe za pokretanje i oporavak privrede pa evropski proizvođači automobila vide to kao šansu da ožive poslovanje i dođu do većeg profita. Uvek su opcije i dislokacije postrojenja kako bi se smanjili troškovi. Problem koji se još neko vreme neće rešiti je problem viška kapaciteta. Ovaj problem je nastao za vreme pandemije, a pogoršao se u poslednje dve godine kako zbog smanjenja potražnje, tako i zbog nedostatka komponenti. Podatak koji nije nikako za pohvalu je činjenica da je broj novo registrovanih vozila na prostoru Evropske unije bio najmanji u poslednjih 30 godina. Iako su se poslednjih tri meseca 2022. vidno popravile stvari i desio se skok prodaje posebno u Nemačkoj i Italiji, ovaj podatak je prilično zabrinjavajući.
"Folksvagen” je u 2022. imao najslabiju prodaju u poslednjih više od deset godina kako zbog pandemije, zatvaranja u Kini i rata Ukrajini što je u mnogome poremetilo lance snabdevanja. Nepovoljna predviđanja mnogih ekonomista se odnose na gubitke koji će se još neko vreme sigurno odnositi na metalsku, hemijsku i autoindustriju i da će upravo ove grane biti najveće žrtve sukoba u Ukrajini. Broj registracija novih automobila u Italiji je smanjen čak za 10%, a u Španiji 5,4%.
To da Kina dominira na svetskom tržištu električnih automobila nije više novost. Ono što brine mnoge zaposlene u auto industriji na evropskom kontinentu je smanjena prodaja njihovih modela u Kini, dok Kina osvaja Evropu svojim električnim automobilima koji imaju izuzetno naprednu tehnologiju. Ne čudi to što šef Stellantisa želi da se uvedu posebni nameti za prodaju kineskih automobila u Evropi, jer je kompanija u strahu od rezultata anketa koje su sprovedene u Nemačkoj, koje kažu da četvrtina Nemaca razmišlja da svoj automobil u budućnosti zameni za kineski automobil. Preko 60% anketiranih je izjavilo da su već imali priliku da se upoznaju sa ponudom kineskih automobila.
Nabrojaćemo samo neke od firmi poput BYD i Nio, potom kompanije kao što su SAIC, Geeli i Great Wall Motors, ali tu su i startup-preduzeća kao što je Xpeng. Neke su procene da bi uskoro na tržištu Evrope trebalo da se pojavi 20 novih kineskih marki automobila.
Povoljnost je to što se proizvode različite klase električnih vozila za razliku od evropskih proizvođača, koji nude samo električna vozila skuplje klase. Oni imaju ujednoi još jedan veliki problem u snabdevanju, jer nemaju dovoljno delova, posebno čipova tako da postoje veliki zastoji u proizvodnji i isporuci.
Na koji način će autoindustrija odgovoriti svim zahtevnim izazovima koji će se desiti tokom 2023. godine i koji će definitivno ostaviti traga na poslovanje svih proizvođača automobila - od smanjenje potražnje, rasta cena, pada ponude do inflacije...ostaje da vidimo, a mi ćemo vas redovno obaveštavati o svim novostima. Vaš Unirent rent a car!
U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva.
Putovanja leti kada vladaju visoke temperature znaju da budu veoma naporna i neprijatna i uživanje u vožnji vrlo brzo prelazi u pravo mučenje. Vrućine negativno deluju na vozače, putnike i na sama vozila. Ali na sreću, postoji nekoliko načina da se unutrašnjost vozila rashladi.
U svetu danas vlada stereotipno mišljenje da automobilskom industrijom vladaju muškarci, što i nije daleko od istine. Ipak, postoji bar mrvica ženskog uticaja. Njihovi izumi i danas služe kao inspiracija mnogim ženama iz tog sveta. A njima u čast, za danas smo vam pripremili listu žena značajnih za istoriju auto industrije, pa hajde da vidimo koja su se imena našla na njoj...