Danas možda najveći razlog rasta popularnosti malih gradskih automobila leži u tome što troše manje goriva, jer nas je sve pogodilo poskupljenje u poslednjih dve godine. I dalje se kod nas ne zna u kom pravcu će ići cene goriva, jer je Vlada Srbije nedavno produžila Uredbu o ograničavanju visine cena naftnih derivata do 28. februara. Odluka o privremenoj zabrani evrodizela EN 590, važiće takođe do tog datuma kao i odluka o privremenoj zabrani izvoza i iznošenja prirodnog gasa. Osim toga do kraja meseca na snazi ostaje i Odluka o privremenom smanjenju iznosa akciza na pojedine derivate nafte za deset odsto.
Problem parkiranja u Srbiji je postao izuzetno kompleksan. U Beogradu je godinama jedan od najtežih i čini se da postaje sve teži, ali i u drugim gradovima poput Novog Sada, Niša, Smedereva građani svedoče o svakodnevnim problemima vezanim za pronalaženje parking mesta. Kod nas je i dalje praksa da se grade iklasične, davno prevaziđene garaže s betonskom rampom, koje nikako ne rešavaju problem. Pojedini delovi ulica pa i cele ulice su često potpuno okupirane vozilima. Pešaci su primorani da idu kolovozom tada, a da ne govorimo o saobraćajnim kolapsima naročito u špicu. Dok je još pre tridesetak godina prosečan auto imao širinu do 180 centimetara, danas ima automobila širih od dva metra. Sada je daleko teže voziti se gradskim ulicama izgrađenim pre više decenija.
Izdvojićemo samo par primera koji se najčešće voze i kod nas :
Popularnost malih automobila i blaga prednost u odnosu na veća i skuplja vozila je takođe i zbog toga što kada se jave problemi, kvarovi brže i lakše se rešavaju i otklanjaju nego npr kod SUV vozila.. Da ne govorimo o količini novca koja je potrebna za održavanje i registraciju jer se radi o razlici od nekoliko stotina evra.
A kakvo je Vaše mišljenje na ovu temu, da li se slažete sa nama i kakve automobile vi preferirate, pišite nam u komentarima ispod. Srećan put želi Vam Unirent rent a car!
U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva.
Putovanja leti kada vladaju visoke temperature znaju da budu veoma naporna i neprijatna i uživanje u vožnji vrlo brzo prelazi u pravo mučenje. Vrućine negativno deluju na vozače, putnike i na sama vozila. Ali na sreću, postoji nekoliko načina da se unutrašnjost vozila rashladi.
U svetu danas vlada stereotipno mišljenje da automobilskom industrijom vladaju muškarci, što i nije daleko od istine. Ipak, postoji bar mrvica ženskog uticaja. Njihovi izumi i danas služe kao inspiracija mnogim ženama iz tog sveta. A njima u čast, za danas smo vam pripremili listu žena značajnih za istoriju auto industrije, pa hajde da vidimo koja su se imena našla na njoj...