RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

10 klasičnih automobila koje je moguće pretvoriti u električne

10 klasičnih automobila koje je moguće pretvoriti u električne

Pretvaranje klasičnih automobila u električne je odličan način za njihovu obnovu. Ovo je u poslednje vreme sve popularnije. Uklanjanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem i njegova zamena pogonskim sklopom sa nultom emisijom CO2 je odličan način da se revitalizuje stari model. Pripremili smo za vas listu od 10 klasičnih automobila koje je moguće pretvoriti u električne, pa ako imate neki od njih, koji vam stoji i čeka vreme da ga sredite, razmislite o tome.

A šta je to što ih čini pogodnim za ovaj posao? Pa, svaki automobil bi se mogao preurediti za odgovarajuću cenu, ali jednostavnost električnih pogonskih agregata čini ih pogodnijim za starije automobile. Ali da pređemo na listu...

#1. Volkwagen Camper (1949)

Malo je klasičnih automobila koji bolje odgovaraju etosu električnih vozila od ranog VW Camper-a. On je sinonim za hipi kulturu i savršen za pretvaranje u ekološki pogon sa nultom emisijom CO2. Standardni benzinski motor je bio nedovoljan, posebno prema današnjim standardima. Čak i kada se napuni opremom za vikend, električni motor je dobro rešenje. Jedini problem je cena, koja baš i nije mala.

#2. Mini Cooper (1959)

Klasični Mini je savršen gradski automobil, zahvaljujući svojim neuobičajenim proporcijama, dok su električna vozila posebno dobra u gradu, gde ćete moći da vidite njihov maksimalan domet između dva punjenja. Razne kompanije već nude konverzije za ove modele, što znači da postoje uspostavljeni procesi za ažuriranje Mini-ja. Uprkos tome što nema mnogo prostora za veliku bateriju, ima primera koji obećavaju domet od 500 km.

#3. Mazda MX-5 (1989)

Na prvi pogled, postavljanje teške baterije u sportski auto poznat po svom čistom, laganom rukovanju, nema previše smisla. Međutim, snažan električni motor doneo bi novi život minijaturnoj Mazdi, koja nikada nije bila poznata po tome što ima posebno uzbudljiv motor.

Stavljanje baterije ispod haube znači da će istisnuti sve ostalo u prostore koji su ispražnjeni od strane motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Rezultat je da je ravnoteža težine 50/50 napred i pozadi, što je dobra vest kada je u pitanju rukovanje ovim autom. Ipak, za prtljag, skoro da ništa ne ostaje.

#4. Porsche 911 (1964)

Porsche 911 je priča o tvrdoglavoj posvećenosti. Izgled, sa motorom pozadi, nije izdealan za sportske automobile. Jer, pozadi raspodela težine pomaže vučui pri ubrzanju, ali prednjim točkovima u krivinama - ne. Ipak, ovo je jedan od najomiljenijih automobila u istoriji.

Međutim, dok je dizajn starijih modela prelepo ostario, performanse u ponudi nisu baš tako sjajne. Firma pod nazivom “Everatti” ugradila je električni pogon u klasičan 911 na način za koji se kaže da je potpuno reverzibilan, ako se vlasnik predomisli. Ipak, s obzirom an performanse koje su dobili, teško da će se to dogoditi.

#5. Rolls-Royce Phantom V (1959)

Električni motori i luksuzni automobili su “brak sklopljen na nebu”. Kompanije kao što je Rolls-Royce provele su decenije pokušavajući da motore sa unutrašnjim sagorevanjem učine tišim, a vožnju glatkom i neprimetnom.

Britanska firma “Lunaz” pravi male serije konvertovanih klasika, ali njena renoviranja idu i dalje od toga. Ne samo da je benzinski motor uklonjen i zamenjem električnim, i baterijom od 80 kWh, sa dometom od 500 km, već se i ostatak automobila uklanja i ponovo gradi, korišćenjem tradicionalnih metoda. Praktično – dobijete stari/novi auto, sa info-tejnment sistemom, kontrolom klime i sličnim modernim tehnologijama. Ali takav auto košta više nego novi…

#6. Jaguar E-Type (1961)

Elegantan dizajn i sofisticirani karakter koji ima Jaguar E-Type, čine ga dobrim kandidatom za prefinjeno iskustvo vožnje na električni pogon. U stvari, sam Jaguar je izvukao neke delove iz I-Pace-a, svog električnog SUV-a, i ugradio ih u E-Type.

Baterija se nalazi tamo gde je bio motor, a motor zamenjuje menjač, sa izuzetnim rezultatom! Jer, čak i sa električnim motorm i baterijom, ovaj auto je 46 kg lakši od originala! Priznaćete, prava retkost.

#7. Land Rover Defender (1983)

Land Rover je nedavno ponovo “izmislio” Defender, koji je uprkos tome što je jedan od najsposobnijih terenskih automobila, sada predstavljen više kao premijum porodični SUV.

Međutim, oni kojima je potreban povratak na osnove 4x4, često su privučeni klasičnim modelima, koji su bolje opremljeni. Kada se vozite van puta, trenutni obrtni momenat električnih motora može biti od velike pomoći, dok ovi stari Defender-i nisu naročito poznati po svojoj pouzdanosti, što se prelaskom na EV može popraviti.

#8. Volkswagen Beetle (1938)

Glasine o zvaničnom oživljavanju električne bube mogu se čuti godinama unazad. Ali, ako jedva čekate da budu potvrđene, znajte da postoji mnogo ponovo “izmišljenih” klasika koji imaju više karaktera nego što bi bilo koja moderna reinterpretacija mogla da proizvede.

Volkswagen je čak uskočio u akciju, udruživši se sa nemačkom firmom “eClassics”, kako bi kreirali električne Bube koristeći električni motor, bateriju i menjač iz gradskog automobila kompanije “e-Up”. Šta će od svega toga biti, videćemo.

#9. DMC DeLorean (1981)

DMC DeLorean je najpoznatiji po jednoj od glavnih uloga u serijalu “Povratak u budućnost”, ali u stvarnosti, nije bio tako dobar. Bio je spor, nepouzdan i ne tako zabavan za vožnju, praktično – suprotno od onoga koji je leteo kroz vreme u filmu.

I upravo stoga, ne čudi što entuzijasti rade na tome da iskustvo vožnje DeLorean-a učine malo bližim onome što njegov fantastičan izgled i kultni status nalažu. Sa modernim električnim motorom i 140 km/h, trebalo bi da bude daleko brži i okretniji.

#10. AstonMartin DB6 (1965)

Ako želite da autentično ostvarite svoje fantazije o Džejmsu Bondu, trebaće vam Aston Martin DB6, koji je bio zvezda filma “GoldFinger” iz 1964. godine. Međutim, DB6 se smatra oličenjem klasičnog Aston Martin automobilizma.

Već postoji električna konverzija u prodaji kod britanske firme “Lunaz”, koja košta oko milion funti, u kojoj je 4.0-litarski šestocilindrični motor zamenjen električnim vozilima, koji nudi veliko ubrzanje i bateriju koja može da izdrži oko 500 km. Ipak, milion funti!!!

I za kraj…

Nadamo se da ste se lepo zabavili čitajući o klasičnim automobilima koje je lako moguće pretvoriti u električne, jer ipak, za onoga ko to sebi može da priušti, iskustvo je neponovljivo. Sve se više ide ka tome da jednog dana svi budu električni, ali voziti neki ovakav auto je sasvim druga priča.

Nažalost, malo je onih koji imaju dovoljno sredstava za tako nešto, ali za iznajmljivanje nekog dobrog auta kod rent a car agencije kao što je Unirent, bar na nekoliko dana, je nešto što može skoro svako. Ne sumnjamo da ćete i u našem bogatom voznom parku pronaći automobil po svojoj želji. A za sve informacije u vezi sa iznajmljivanjem, uvek smo tu za vas.

Vaš Unirent rent a car

 

Fotografije: Unsplash.com i YouTube.com


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Vožnja u špicu turističke sezone - kako izbeći gužve i stres ?

Vožnja u špicu turističke sezone - kako izbeći gužve i stres ?

Turistička sezona nam je na pragu,  mnogi kreću na putovanja, neki su samo  u tranzitu, ali sve to dovodi do povećanog saobraćaja na putevima, pogotovo prema popularnim destinacijama. Vožnja u ovakvim uslovima može biti izazovna i stresna, posebno za one koji nisu navikli na velike gužve i duga čekanja. Planiranje unapred i primena određenih strategija mogu značajno olakšati iskustvo vožnje tokom špica turističke sezone. Zato ćemo se u ovom tekstu fokusirati na korisne savete i trikove koji vam mogu pomoći da izbegnete gužve, smanjite nivo stresa i stignete na odredište sigurno i na vreme.


Pročitajte više

Šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređaja

Šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređaja

Sezona letnjih odmora uskoro počinje, i mnogi će se zaputiti na duže putovanje koje, ukoliko u svom automobilu nemate klima uređaj, može biti izuzetno neprijatno kako za vozača, tako i za putnike. Zato smo za vas pripremili nekoliko saveta, tačnije, šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređanja...


Pročitajte više

Šta su mikro automobili i zašto naglo raste popularnost ovih vozila?

Šta su mikro automobili i zašto naglo raste popularnost ovih vozila?

Predviđa se da će do 2050. godine čak 70% svetske populacije živeti u urbanim sredinama. Ovaj dramatični porast urbanizacije donosi sa sobom brojne izazove i probleme, među kojima su ključni organizacija prevoza i rešavanje problema parkiranja. Kako bi gradovi mogli efikasno da funkcionišu i obezbede visok kvalitet života za svoje stanovnike, neophodno je razvijati inovativna rešenja koja će omogućiti održiv i efikasan saobraćajni sistem.


Pročitajte više