RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

25-ti rođendan Škode Oktavije

25-ti rođendan Škode Oktavije

Godine 1996, u vreme kada je nastala prva Škoda Oktavija, fabrika automobila u gradu Mlada Boleslav, bila je jedna od najmodernijih u Evropi. A od tada do danas, za tih 25 godina, pojavile su se četiri savremene generacije Škode Oktavije.

Ovaj lepi model, odigrao je ključnu ulogu u Škodinom uspešnom razvoju. Model koji je predstavljen, razlikovao se od prethodnih po prostranosti i najsavremenijoj tehnologiji. Imala je visok nivo bezbednosti i, što je najvažnije, odličnu cenu za automobil takvih performansi. Svaka nova generacija Oktavije sa sobom je donosila i inovativne tehnologije, da bi ova najnovija, bila na hibridni pogon.

Ujedinjenje sa Volksvagen Grupom

Kao što rekosmo, bilo je to davne 1996. godine, kada je Škoda Auto predstavila svoj prvi model kompaktne klase, posle integracije u Volksvagen Grupu. Naziv Oktavija izabran je jer na latinskom jeziku to znači „osma“. Jer naime, Oktavija je prestavljala osmi model Škode koji je nastao posle Drugog svetskog rata. A takođe, i osmi model, koji je imao sveobuhvatno nezavisno ogibljenje, od kada je Škoda predstavila koncept, još davnije 1933. godine.

Ali pored toga, Škoda se pohvalila i nekom vrstom uličnog priznanja, pa izvukla i pobede na reliju u Monte Karlu od 1961. do 1963. godine. Kao i pobede u klasi Škode Oktavije u trci od 4.000 milja od Montreala do Vankuvera u Kanadi 1962. godine i na reliju Šel 4000 Reli, 1963. godine.

Ideja o modernoj Škodi Oktaviji

Što se tiče moderne Škode Oktavije, ideja o njoj rodila se još 1992. godine, samo godinu dana pošto se Škoda Auto pridružila Volksvagen grupi, i ovaj model kompaktne klase počeo je postepeno da se razvija. Uz pomoć tehnologije projektovanja pomoću računara (CAD), dizajner Dirk van Brekel i njegov tim iskovali su telo sa nepogrešivom, vanvremenskom linijom.

Jedno od obeležja ovog praktičnog hečbeka bio je visok nivo aktivne i pasivne bezbednosti. Jer, u njega su ugradili prednje i bočne vazdušne jastuke.

I tako je Oktavija postala hit! U prvoj godini proizvodnje, kupci su mogli da biraju između dva četvorocilindrična benzinska motora (1.6 MPI/55kW i 1.8 20 V/92 kW) i jednog turbo dizela.

Treća generacija Oktavije silazila je sa proizvodne linije između 2012 i 2020. godine, a tokom 2019. godine, proizvođač ovog sjajnog automobila predstavio je i trenutnu, četvrtu generaciju ovog sjajnog bestselera.

Upravo zbog svih tih performansi, ovaj omiljeni automobil, našao se u voznim parkovima mnogih državnih institucija, ali i rent a car agencija poput Unirent-a.

A kako je danas?

Danas Škoda nudi Oktaviju sa najširim asortimanom različitih motora u istoriji, kao i serije modela u limuzinskim i karoserijskim verzijama, sa pogonom na prednje, ili na sve točkove. Daleko se doguralo od 18. decembra 1895. godine, kada je fabrika Škoda nastala.

Stara Škoda Oktavija

Ali da se vratimo na staru Oktaviju. Do sada smo pričali o modernoj verziji, koja je nastala 1996. godine, ali ovaj model postoji od 1959. godine. Naime, Škoda Oktavija bio je mali porodični automobil koji je čehoslovački proizvođač automobila „AZNP“ proizvodio u svojoj fabrici u gradu Mlada Boleslav od 1959. do 1971. godine. A prvi put je predstavljena u januaru 1959. godine, kao osmi automobil koji je proizvela nacionalizovana kompanija Škoda.

Limuzina se proizvodila do 1964. godine, kada ju je zamenio drugi model, Škoda 1000 MB. Ta verzija predstavljena je 1961. i ostala je u proizvodnji do 1971. godine. Ovaj model bio je naslednik Škode 440/445, na kojoj je bio zasnovan. Imao je redizajniranu prednju osovinu sa spiralnom oprugom i teleskopskim amortizerima umesto lisnate opruge kao na modelu 440.

Bile su to limuzine teške čak 1.270 kg, a prodavane su sa motorima od 1089 cc, koji proizvode 40 KS (29 kW), kasnije i sa 50 KS (37 KW), kao i 1221 cc sa 45-55 KS (33-40kW). Nešto malo teži modeli od 1.365 kg isporučivani su sa motorima od 1.2 litre. Njihova maksimalna brzina bila je 110 do 115 km/h, ali su bile robusne i izdržljive.

Još malo zanimljivosti

Motor i menjač Škode Oktavije korišćeni su u lakom teretnom vozilu Treka (Trekka), koje se poizvodilo na Novom Zelandu od 1966. do 1973. godine. I to je za to vreme bio kraj Škode Oktavije, koja je ponovo vaskrsla 1996. godine, kada je predstavljen ovaj prvi model iz novije istorije, a koja je do danas doživela četiri generacije za 25 godina.

Postojalo je dosta modela Škode koji nisu bili tako atraktivni, pa samim tim i nisu doživeli neku veliku popularnost. Danas, kada je u sastavu Volksvagen Auta, može se reći da su njeni modeli doživeli renesansu, jer u svakoj klasi postoji po neki model koji malo odskače, i koji se po nečemu ističe.

I za kraj…

Škoda je danas veoma popularna i kod rent a car agencija, pa tako i kod Unirent-a. U našem bogatom voznom parku, u skoro svakoj klasi, naći ćete po neki model Škode, a isto tako, možete iznajmiti i ovu divnu Oktaviju sa 1.6 dizel motorom. Za takav model, cena je veoma pristupačna, a naravno, što je duži period iznajmljivanja, cena je sve niža.

U svakom slučaju, ako želite da iznajmite baš nju, preporučujemo da je rezervišete na vreme. Naše ljubazno osoblje uvek je tu za vas.

 


Komentari ()

Nenad
Nenad
Link

Škoda je baš baš puno napredovala. Od nekadašnjih "šopreta" počela da pravi eleitne automobile. Oktavija je jedan on najboljih vozila u svojoj klasi, ali i drugi modeli su sam vrh. Ujedinjenje sa VW je naravno pomoglo, ali je neupitan kvalitet radne snage i menadđmenta u Češkoj
1
0

Mlan
Mlan
Link

Sto se mene tice - TOP AUTO! Nisam znao da postoji jos od 1959 godine,
2
0

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Saveti za ublažavanje bola u leđima tokom duže vožnje automobila

Saveti za ublažavanje bola u leđima tokom duže vožnje automobila

Bol u leđima, posebno u donjem delu, uobičajena je pojava za većinu nas kada je u pitanju duža vožnja automobila. To je neprijatnost koju mnogi vozači jednostvno trpe, trudeći se da ne razmišljaju o potencijalnim posledicama po zdravlje. Ali, dobra vest je da postoje jednostavne tehnike koje svi možemo da koristimo kako bismo ga izbegli. Uz ovih nekoliko saveta, bol u leđima ćete znatno ublažiti, a možda i sasvim izbeći jer ponekad smo sami krivi za njegovu pojavu.


Pročitajte više

Saveti za vožnju automobila u zimskim uslovima

Saveti za vožnju automobila u zimskim uslovima

Vožnja automobila u zimskim uslovima je naravno potpuno drugačija od vožnje u ostalim godišnjim dobima, zato ona često predstavlja problem mnogim vozačima, a pogotovo onim manje iskusnim. Najveći broj saobraćajnih nesreći, prema podacima MUP-a Srbije, dešava se baš u zimskom periodu, a najčešći uzroci nastanka saobraćajnih nesreća su: neprilagođena ili nepropisna brzina, psihofizičko stanje vozača, neispravnost vozila i puta, neustupanje prava prolaza, nepropisne radnje u saobraćaju. Zbog toga morate biti izuzetno pažljivi tokom vožnje, a vaša koncentracija mora da bude podjednako dobra kao i opšte stanje vašeg vozila.


Pročitajte više

7 najčešćih grešaka pri kupovini novog vozila

7 najčešćih grešaka pri kupovini novog vozila

Kupovina novog automobila je ozbiljna i komplikovana avantura. Investicija, barem za naše prilike nije mala, a proizvođača, klasa i modela vozila ima mnogo. Svako od nas ima svoje potrebe i želje, budžeti kupaca uglavnom su ograničeni i izabor pravog auta iz tako ogromne ponude upošte nije lak. Pri kupovini vozila najvažnije je da znate šta vam treba, kako ne biste završiti sa automobilom koji ste preskupo platili a koji vam se ne sviđa i ne odgovara vašem životnom stilu i potrebama.


Pročitajte više