Šta jedan automobil čini zabavnim za vožnju? Da li to znači da ima mnogo snage? Brz je? Okretan? Ili je to jednostavno sposobnost jednog auta da izmami osmeh na licu svog vozača? Mislimo da je upravo ovo poslednje u pitanju, ali ako vas je tema zainteresovala, ostanite sa nama i saznajte kojih to 5 automobila je zabavno voziti.
Za neke su to električni automobili, za neke SUV-ovi, za neke kabrioleti, za neke oldtajmeri, a za neke frizirani modeli dorađeni rukom iskusnog majstora. Kao što vidite, ne radi se o onim preskupim, superbrzim i nedostupnim modelima, već o jednostavnim automobilima koje vozite sve vreme se smešeći.
Ali sve je to stvar ukusa. Zato je na ovoj listi njih pet, koji su međusobno prilično različiti, pa se nadamo da će svako od vas pronaći bar jedan za koji stvarno misli da ga je zabavno voziti. Da krenemo od početka...
Počinjemo sa klasikom. Mazda MX-5 je najprodavaniji sportski automobil u svetskoj istoriji, osim Poršea 911, koji je takođe na ovoj listi, ali postoji mnogo duže od nje. Od 1989. godine, kada je prvi put predstavljena, prodato je više od milion primeraka. Sada, u četvrtoj generaciji, MX-5 nastavlja da spaja sve dobre stvari u vožnji u jedan paket; lagan je, ima pogon na zadnjim točkovima, mogućnost da se spusti krov, i daje prednost zabavi, u odnosu na potpuno mehaničko prijanjanje na put i brzinu.
Da li birate model sa platnenim krovom, 1.5 ili 2.0l motor, nije važno. Koji god da uzmete, MX-5 će vam izmamiti osmeh na lice. Samo izbegavajte onaj sa automatskim menjačem, to je sve.
Mogli bismo da idemo na ono očigledno i da izaberemo Ford Fiestu ST, jedan od najboljih hečbekova svih vremena. Ali, veći Ford Mustang je prava ikona automobilizma – što je reč koja se prečesto koristi ovih dana. Fordu je trebalo 50 godina da konačno, zvanično dovede Mustang u Evropu, tačnije u Veliku Britaniju, u obliku sa volanom na desnoj stani, i definitivno je vredelo čekanja.
Sa bučnim 5.0l V8 motorom i retro-inspirisanim izgledom koji podseća na originalni „poni automobil“ iz 1960-ih, Mustang možda nije toliko tehnički vešt kao njegovi nemački i japanski rivali, ali je mnogo prijatniji za vožnju. Za potpuno zadovoljstvo, možete uzeti verziju sa platnenim krovom, što vam omogućava i da bolje čujete taj nestašni V8 motor.
Sa napretkom u tehnologiji guma i razvojem vešanja tokom godina, automobili sa dobrim performansama postali su sve snažniji i brži. To im otežava legalno uživanje na javnim putevima, gde ih ograničenja brzine često sprečavaju da rade ono u čemu su najbolji. Međutim VW Up GTI nema takvih problema. Sa sićušnim 1.0l i 3-cilindričnim turbo motorom od 115 KS, ovaj drski mali zvrk nije baš putna raketa.
Ali, ono što mu nedostaje u snazi, nadoknađuje čistim uživanjem, a da pritom ne pređete mnogo više od 100 km/h. To što ima iste stilske karakteristika kao i veći VW GTI modeli, samo potvrđuje koliko je ova mala mašina briljantna.
Suočimo se s tim, SUV-ovi sa 7 sedišta teško da su najprijatniji automobili na svetu. Dizajnirani su da udobno prevoze više ljudi, a ne da mame mnogo osmeha svojih vozača. Međutim Peugeot 5008 je drugačiji. Kao kompanija, ova francuska firma ima dosta prethodnika u proizvodnji atraktivnih automobila sa dobrim performansama, a najpoznatiji je jedan od najboljih svih vremena, 205 Gti iz 1980-ih godina. Deo njegovog dinamičnog znanja ušao je u 5008.
Sa svojim prepoznatljivim malim volanom i visoko podignutom instrument tablom, ovim SUV-om se upravlja glatko i prijatno. A pogodan je i za to da, u onim prilikama kada su mama ili tata sami, bez dece pozadi, mogu da ispune svoje Gti fantazije na zadnjem sedištu velikog 5008.
Dakle, kao što smo ranije pomenuli, i Porsche 911 je na ovoj listi, jer bez njega ona zaista ne bi mogla da postoji. On je legenda visokih performansi, koja postoji uglavnom nepromenjena u čak osam generacija, od 1964. godine kada se prvi put pojavio. Inspiriše legiju predanih sledbenika koji ga poštuju kao neku vrstu automobilskog božanstva, ali čudna stvar u vezi sa 911 je to da je on sam po sebi pogrešan.
Motor mu je na potpuno pogrešnoj lokaciji, izbačen iza zadnjih točkova gde stoji kao štetna protivteža ostatku karoserije vozila. I ne samo to, 911 je povezan (veoma daleko) sa VW bubom, koja baš i nije najglamuroznija mašina.
Ipak, Poršeovi genijalni inženjeri nastavljaju da prave ovaj automobil koji se smeje u lice fizike. Nije važno koji odaberete, od „baznog“ modela Carrera, do nečuvenog Turbo S, 911 je brz i okretan. Ako želite pravi, nostalgični osećaj, odlučite se za model Targa, sa otvorenim krovom i elegantnim mehanizmom za preklapanje poklopca. Njegova upečatljiva forma je direktan omaž 1960-im godinama.
…još ko zna koliko modela, i da ne zadovoljimo sve jer ipak, svi mi imamo svoje favorite među automobilima koje je zabavno voziti. To su obično automobili naših snova, o kojima ponekad predugo maštamo. Ali, možda neki od onih, o kojima vi maštate, možete da pronađete u bogatom voznom parku rent a car agencije Unirent.
Zašto da ne, ako ga ne posedujete, možete da ga iznajmite bar na nekoliko dana, pa recimo njim odete na neko putovanje, i zabavite se vozeći ga onako, kako ste oduvek želeli. Naše ljubazno osoblje, čeka na vaš poziv. Srećan put, želi vam rent a car agencija Unirent!
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu tokom sezone i praznika postaje jedno od najprometnijih mesta u zemlji. Zašto je rent a car na aerodromu Beograd bolji izbor od javnog prevoza? Gužve na terminalima, dugi redovi za taksi i nepouzdani rasporedi javnog prevoza otežavaju brz i komforan dolazak na željenu destinaciju. U takvim okolnostima, rent a car usluga se nameće kao najpraktičnije rešenje, omogućavajući putnicima da odmah preuzmu vozilo i krenu svojim putem bez gubljenja vremena.
U eri kada je ekološka svest postala neizostavan deo svakodnevnog života, sve više putnika razmišlja o tome kako njihova putovanja utiču na životnu sredinu. Ako vas je tema o održivim putovanjima zainteresovala, jer želite da budete odgovoran turista, rent a car Beograd će se potruditi da vam objasni sve što vas interesuje o toj temi pa zato - nastavite sa čitanjem...
Za mnoge putnike iz inostranstva koji stižu u Beograd, najam automobila direktno na aerodromu postao je gotovo ritual pri organizaciji putovanja. Razlozi zašto stranci preferiraju rent a car uslugu direktno na aerodromu su krajnje praktične prirode. Bilo da je u pitanju poslovno ili turističko putovanje - cilj je isti. Aerodromi su često prvi susret sa destinacijom, pa je najam vozila na licu mesta najpraktičniji način da se brzo i lako nastavi putovanje.