Veliki deo sveta danas pretežno vozi automatike, mada se Evropljani još uvek radije odlučuju za vozila sa ručnim menjačem. Ni Srbi nisu izuzetak, automatici su i kod nas retki. Ipak, rent a car agencije ih nabavljaju za svoje potrebe jer se trude da svima izađu u susret. Među klijentima imaju mnogo stranaca koji nikada ranije nisu vozili automobil sa ručnim menjačem, tako da kada iznajmljuju, traže automatike. Ako razmišljate o kupovini jednog takvog automobila, možda bi bilo dobro da pre toga pročitate ovih 5 korisnih saveta za vožnju automatika za početnike, koje smo pripremili za vas.
Ono što je osnovna razlika između automatika i automobila sa ručnim menjačem je to što automatici nemaju kvačilo, pa se desna noga koristi i za kočnicu i za gas. Zato je ono osnovno na šta se treba navići to da imate samo dve papučice, kočnicu i gas, a da je menjač malo drukčiji.
Ako vam sve ovo deluje zanimljivo i poželite da probate kako je voziti automatik, rent a car Unirent u svom voznom parku ima nekoliko sjajnih automobila koje možete iznajmiti. Nikad se ne zna, možda se zaljubite u neki od njih i ovaj način vožnje, pa rešite da kupite takav auto. Videćete, automatici se veoma lako i lepo voze, tako da se brzo navikavate na njih. Ali da krenemo na savete na koje treba obratiti pažnju.
Ako ste nervozni, to se može odraziti na vašu vožnju. Zato se opustite i udobno smestite za volan. Sedite uspravno i podesite sedište tako da ne osećate bilo kakvu neprijatnost, noge ne smeju da budu ni predaleko od papučica ali ni stisnute. Zatim opustite ruke i pravilno zategnite sigurnosni pojas.
I ne brinite, automatik nije ništa specijalno, niti ga je komplikovano voziti. Funkcioniše gotovo isto kao i automobil na kome ste naučili da vozite. Ipak, ako vas ova promena čini nervoznim, neka vam suvozač bude iskusan vozač koji je već vozio ovakav automobil.
Kao što smo već pomenuli, postoji vrlo mala razlika između ove dve vrste automobila, a jedna od njih je ta što se ovaj automatski prilagođava višim brzinama. Zbog toga će osnovna tehnika vožnje, odnosno podešavanje brzine i okretanje automobilom levo-desno biti slično kao kod onih sa ručnim menjačem. Ako ne morate previše da vozite unazad, možda vam čak neće ni trebati viši stepen prenosa toliko često. Zato je dobro da pre nego što pređete na automatik, budete iskusan vozač auta sa ručnim menjačem.
Pošto ste prvi put za volanom automatika, za početak savladajte ova tri položaja. Park (P) je položaj koji točkovima vašeg auta omogućava da stoje, tj. da se ne okreću. Samo mu ime kaže da to znači da ste parkirani. Kada želite da pokrenete automatik, menjač stavljate u neutralan (N) ili parkirni položaj, upalite auto, pritisnete kočnicu, a ručicu menjača pomerite u položaj D (drive ili vozi), ako je ručna kočinica podignuta, spustite je, a zatim lagano pustite kočnicu i pomerite nogu na gas, i auto će krenuti.
Ono što je lepo je što se dalje ne morate opterećivati menjanjem brzina. Dodajete gas i kočite po potrebi, a auto sam menja brzine. Na kraju krajeva, zato se i zove automatik.
A kada budete želeli da stanete, ručicu menjača prebacujete u neutralni položaj (N) i kočite, dok auto ne stane. Moguće je i samo stati na kočnicu, ali u tom slučaju nećete smeti da je pustite, jer će auto istog momenta krenuti. Ovo možete koristiti dok čekate da se na semaforu upali zeleno svetlo.
Kada je u pitanju vožnja unazad ili rikverc, vožnju unazad možete započeti kada ste zaustavili automobil, a ručicu menjača stavili u položaj R (rikverc ili reverse). Za to vreme, nogu držite na kočnici da vozilo ne bi krenulo naglo unazad. Kada ste spremni, pustite kočnicu i vozilo će krenuti unazad, a vi se pripremite da zakočite onda kada bude trebalo. Ako ste se upravo parkirali, ručicu menjača stavite u položaj P, i po potrebi, podignite ručnu kočnicu. Za početak, ovo je sve što vam je potrebno.
Kao što vidite, ovaj automobil ima manje stepena prenosa od onog sa ručnim menjačem, pa ćete se, ako ste navikli na manuelni, u početku možda osećati pomalo nebično. Zato prvo vozite polako i pazite na oštra skretanja, dok se ne naviknete na brzine i komande.
Videćete, vožnja automatika ne da nije komplikovana, nego je mnogo jednostavnija i za mnoge, daleko udobnija. Ali, sve je to stvar navike. U nekim od država, poput SAD, automatici čine većinu od čak 93%. Najveći broj njihovih vozača nikada ne proba da vozi auto sa ručnim menjačem brzina, a i oni koji probaju, obično se teško snalaze sa kvačilom. Deluje im previše komplikovano.
Zato su oni koji su učili da voze na automobilu sa ručnim menjačem u prednosti. Samim tim, lakše se navikavaju na automatike.
U svakom slučaju, rent a car Unirent vam izlazi u susret kakav god auto želite da iznajmite. A ako ste u nedoumici koji auto da odaberete, naše ljubazno osoblje će vam pomoći u tome. Preostaje nam samo da vm u ime cele agencije poželimo srećan put!
Ako vam je naslov privukao pažnju, ali ste u žurbi, i trenutno samo želite odgovor na ovo pitanje, on glasi - ne. Ali, ako želite malo bolje objašnjenje treba li zagrevati motor automobila zimi, pre nego što ga startujete – nastavite sa čitanjem ovog teksta...
Rent a car agenti su nevidljivi heroji industrije putovanja i transporta. Ako ste se ikada pitali šta sve podrazumeva posao rent a car agenta, ovo je pravi tekst za vas. Njihov posao zahteva spoj profesionalnosti, ljubaznosti i efikasnosti, jer su oni prvi kontakt klijenata sa kompanijom.
Gorivo postaje sve skuplje i skuplje. Potrebno je voditi računa o potrošnji i efikasnosti vožnje. Kakva je uloga rent a car kompanija u potrošnji goriva?
Da li u Srbiji vozac sa probnom vozacku dozvolom moze voziti automatik vozila?
Kada sam prvi put vozio automatik, bilo mi je jako cudno, trebalo mi je vremena da se naviknem, slazem se mnogo je jednostavnije i udobnije!