RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

6 luksuznih vozila sa veganskim ili održivim enterijerom

6 luksuznih vozila sa veganskim ili održivim enterijerom

Poslednjih godina, održivost je postala rastući trend u automobilskoj industriji. Iako svi u proizvodnom sektoru tek treba da pređu na zelenije poslovanje, mnogi značajni brendovi luksuznih automobila postaju lideri u održivim promenama. Ovi premijum proizvođači automobila donose konzervativnije izbore za proizvodnju vozila, i odlučuju se za ekološka rešenja unutrašnjosti automobila. Evo i liste od 6 luksuznih vozila sa veganskim ili održivim enterijerom.

#1. Tesla Model 3

Tesla nudi platnene enterijere kao alternativu koži još od 2016. godine. Kompanija je takođe poznata po tome što je blisko sarađivala sa PETA (People for the Ethnical Treatment od Animals) – organizacijom za zaštitu životinja, na proizvodnji sintetičke kože. Tesla Model 3 je jedan od premijum automobila kompanije koji je 100% prilagođen veganima, jer je unutrašnjost vozila u potpunosti napravljena od sintetičkih materijala, uključujući i volan. Bez obzira koju verziju vozila odaberete, ne postoji opcija uključivanja životinjskih derivata, kao dodataka. Teslin održivi enterijer je otporan na mrlje, čvrst i izuzetno udoban.

#2. Land Rover Range Rover Evoque

Sa izdanjem Range Rover Evoque, Lend Roverovi etički potrošači sada imaju mogućnost da poboljšaju unutrašnjost svojih automobila alternativama koje nisu od kože, već su prilađene veganima. Prestižna automobilska kompanija nudi niz vrhunskih opcija presvlaka za sedišta, napravljenih korišćenjem održivih materijala kao što su mešavina vune i poliestera, i eukaliptus melanž. Ovaj drugi je hibridni proizvod na biljnoj bazi, koji se sastoji od 70% poliestera i 30% rastegljivih vlakana.

S druge strane, proizvod od mešavine vune je kombinacija sintetičkog antilop materijala i vune, proizveden od 53% recikliranih plastičnih boca. Ovu održivu alternativu bez kože razvio je Land Rover zajedno sa vodećom evropskom tekstilnom kompanijom Kvadrat. Za Land Rover Range Rover Evoque se kaže da se sastoji od 33 kg recikliranog i prirodnog materijala. Ovaj vrhunski SUV može biti odlična opcija za porodično orijentisane i moralno odgovorne potrošače, jer može udobno da smesti do dva auto sedišta za decu, vrhunskog kvaliteta.

#3. BMW i3

BMW Grupa je veoma cenjena zbog posvećenosti održivosti, što je očigledno ne samo u materijalima koje koriste, već i u njihovim proizvodnim i razvojnim procesima. Jedan od ekološki najprihvatljivijih BMW automobila koji možete kupiti od ove potpuno održive kompanije je BMW i3. Ovaj električni automobil se 95% može reciklirati i napravljen je uglavnom od ugljeničnih vlakana. Kada BMW i3 bude na kraju svog životnog veka, neće imati štetnih efekata na životnu sredinu, jer većina njegovih delova neće biti odložena na deponije. Neki od materijala pogodnih za vegane koji se koriste u ovom inovativnom vozilu uključuju 40% čiste nove vune, 100% kožu štavljenu maslinovim lišćem, 90% drvo eukaliptusa i 30% kenafa (konoplje).

#4. Mini Cooper Hatch

Mini Hatch je još jedan luksuzni automobil prilagođen veganima, koji je dostupan na automobilskom tržištu. Ovo malo, ali šarmantno vozilo, koristilo je 70% recikliranih materijala za jastuke svojih sedišta, i 100% za svoja sedišta od tkanine. Ručna kočnica i ručica menjača Mini Hatch-a su od veštačke kože. Pored Mini Hatch-a, prestižna britanska kompanija je takođe objavila da njihovi Mini modeli sledeće generacije više neće nuditi kožnu unutrašnjost.

#5. Porsche Taycan

Nemačka automobilska kompanija nastoji da proizvodi liksuzne proizvode imajući na umu održivost. Porsche Taycan je prvi potpuno električni sportski model Porsche-a, koji nudi opciju unutrašnjosti od veganske kože. Potrošači mogu da biraju između dva izbora enterijera: veganska verzija od mikrovlakana ili štavljena klub koža.

Veganska opcija je napravljena korišćenjem „Race-Tex“, visokokvalitetnog materijala delimično sastavljenog od recikliranih poliesterskih vlakana. Prema Porsche-u, ova eko koža proizvodi 80% manje CO2 od svoje suprotnosti životinjskog porekla. Pored toga, patosnice i tepih Porsche Taycan-a sadrže Econyl, materijal od recikliranih vlakana, razvijen od ricikliranih ribarskih mreža. Potrošači automobila koji nisu u potpunosti spremni da imaju unutrašnjst bez kože, mogu se umesto toga odlučiti za održivu kožu, štavljenu maslinovim listom.

#6. Mercedes-Benz A Class

Mercedes-Benz je još jedna luksuzna automobilska marka koja se bori za održive promene. Iako Mercedes-Benz A klase još uvek nije potpuno električan, ovo luksuzno vozilo ima unutrašnjost automobila prilagođenu veganima. Potrošači mogu izabrati da imaju sedišta napravljena od „Artico kože“, kožnog materijala na bazi vinila, koji je relativno jeftiniji od svojih tradicionalnih ekvivalenata. Međutim, bitno je napomenuti da zamena ručice menjača i volana sa „Artico kožom“ još uvek nije opcija.

A šta sve to znači za proizvođače luksuznih automobila?

Pa, za proizvođače luksuznih vozila insistiranje na održivom enterijeru znači bolje tržišne mogućnosti, manji otpad u proizvodnji, principe ekološki prihvatljivog toka rada, povećanu vrednost brenda, čistiju praksu, niže troškove proizvodnje i ekološki prihvatljivije operacije. Oni ne samo da mogu da uživaju u dizajniranju enterijera premijum vozila sa jasnijom savešću, već mogu da udovolje i širem spektru potrošača sa svih nivoa društvenog spektra.

I za kraj...

Šta vi mislite o tome? Da li biste radije kupili automobil sa veganskim ili održivim enterijerom? Da li vam je to uopšte važno? Podelite to sa nama u komentarima.

Kod nas to još uvek nije sasvim zaživelo, mada se polako ide ka tome. A u bogatom voznom parku rent a car agencije Unirent, sasvim sigurno ćete pronaći automobil po svojoj meri.

Srećan put, želi vam rent a car Unirent!

 

 

Fotografije: YouTube.com


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Zašto je rent a car leti prvi izbor za vožnju mnogih turista?

Zašto je rent a car leti prvi izbor za vožnju mnogih turista?

U savremenom putovanju - brzom, dinamičnom i personalizovanom, rent a car je postao neizostavan deo turističke slike svakog glavnog grada. Automobili nude komfor, uštedu vremena i osećaj slobode koji nijedan drugi vid prevoza ne može da pruži. Zašto je rent a car leti prvi izbor za vožnju mnogih turista- odgovor leži u promenama koje je savremeni turizam doživeo poslednjih decenija. Nekada su turisti uglavnom dolazili organizovano, u grupama, sa unapred isplaniranim turama i ograničenim kretanjem sve, u pratnji turističkog vodiča. Danas, moderni turista 21. veka traži slobodu, fleksibilnost i autentično iskustvo. 


Pročitajte više

Želite da iznajmite vozilo, ali ne znate ništa o tome

Želite da iznajmite vozilo, ali ne znate ništa o tome

Za one koji se prvi put susreću sa rentiranjem, cela procedura može da izgleda prekomplikovano, zbunjujuće i zahtevno. Dosta ljudi ne samo da nisu u toku sa iznajmljivanjem automobila, nego se ne razumeju ni u vozila.


Pročitajte više

Kako su se rent a car agencije prilagodile stalnoj potražnji?

Kako su se rent a car agencije prilagodile stalnoj potražnji?

U vremenu kada je fleksibilnost postala valuta modernog putovanja, rent a car agencije su suočene sa zadatkom da odgovore na zahteve korisnika brže, jednostavnije i profesionalnije nego ikada pre. Kako su se rent a car agencije prilagodile stalnoj potražnji je pitanje koje otvara niz tema o transformaciji ove industrije. Ne samo globalno, već i kod nas u Srbiji. Profesionalni nivo usluga više nije izbor, već nužnost, a digitalizacija, od online rezervacija do beskontaktnih preuzimanja vozila postaje novi standard u svetu. 


Pročitajte više