Ako posedujete sopstveno vozilo, znate da je redovno održavanje neophodno za njegovo nesmetano funkcionisanje. Ipak, ono što je važilo za nekadašnje modele automobila, nije primenjivo na današnje. U želji da razjasnimo neke od mitova, pripremili smo za vas spisak od 6 najčešćih zabluda u vezi sa održavanjem automobila. Pa ako smo vas zainteresovali, nastavite da čitate.
Neko vam je nekada rekao da je ispiranje tečnosti za menjač obavezno, posebno na starijim modelima sa automatskim menjačima. Ali, vremena su se promenila, automobili se poboljšali, tako da su modeni menjači često zapečaćeni za ceo životni vek automobila. Naravno, tečnost se može isprati, ali to je dugotrajan, izazovan i često nepotreban, a skup posao. Proverite uputstvo za svoj automobil, jer ćete se možda iznenaditi da vam ovo nije potrebno.
Što se tiče ispiranja rashladne tečnosti, preporučeni vremenski okvir je svakih pet godina, ali uvek je dobra ideja pogledati uputstvo za upotrebu. Većina modernih rashladnih tečnosti ima rok trajanja i do pet godina, bez obzira na broj pređenih kilometara.
Ovo jednostavno nije tačno, jer često postoje značajne razlike između auto-servisa. Nova tehnologija automobila znači da je mehaničarima potrebna stalna obuka, da bi bili u toku sa svim promenama, a isto važi i za servise, koji moraju da budu 100% ažurni. I upravo zbog toga što nisu isti, neki se drže jednog određenog brenda automobila, jer modele menjaju, ali servis – ne! Naravno, ako su zadovoljni njihovim radom.
Auto-servisi vole da održavaju vaš auto u top-stanju iz godine u godinu, pa predlažu raspored održavanja, na primer jednom ili dva puta godišnje. Možda mislite da je to zato što žele da nastave da zarađuju na vama, ali razlog je ipak vaša sigurnost. Ako želite da se osigurate da vaš automobil dobije preventivno održavanje koje mu je potrebno da bi se izbegli veliki kvarovi (i poslovi), pre nego što se zaista dogode.
Razmislite o tome na ovaj način: ako pravilno održavate svoj automobil, možete da voziti preko 150.000 km bez potrebe za većim popravkama. Evo jednog primera, u većini motora, zupčasti kaiš mora biti zamenjen pre nego što se pokvari i izazove vam štetu koja će vas skupo koštati, i usput vam darovati veliku glavobolju.
Jedan od izazova je i to, da vam vaš serviser da ponudu za rad preko telefona. Ipak, dok ne pregleda i testira vaš automobil svojim uređajima za dijagnostiku, teško da će moći tačno da postavi dijagnozu problema. Prijateljski savet je da savete dobijene telefonom uzmete sa rezervom, jer oni sasvim sigurno neće obuhvatiti kompletnu sliku problema. Sigurnije je da čim primetite neki problem, odvezete svoj automobil u servis, da bi se utvrdilo tačno stanje.
Da raščistimo nešto odmah: ako vaše vozilo doživljava neki problem, sasvim je sigurno da želite da ga pronađu. Uvek je bolje nešto popraviti ili zameniti unapred, pre nego što dovede do kvara na putu, kada je popravka daleko manje zgodna. A verovatno i mnogo skuplja, je zamislite da vam još zatreba i šlep-služba, da vas odveze do servisa, jer vam je auto stao, i nema mrdanja s mesta.
Zato, ako vaš mehaničar pronađe i zameni istrošeni kaiš motora ili nešto slično, možete računati da vas je spasao potencijalnih muka da vam se to dogodi tokom saobraćajnog špica u gradu, ili još gore, negde na autoputu. Kako naš narod kaže: „Bolje sprečiti, nego lečiti“. Uvek bilo!
Ne, to definitivno nije tačno. Ne čekajte mesecima i ne oslanjajte se na to da će to proveriti vaš mehaničar, na sledećem servisu. Ako svoj automobil vozite svakodnevno, važno je da obavljate redovne provere. U principu, preporučujemo da jednom mesečno proveravate pritisak u gumama, a ako imate osnovno znanje o održavanju, svakog meseca treba da proveravate i stanje ulja i kaiševa.
Naravno, ako niste sigurni kako se to radi, dobra ideja je da svoj auto bar na svaka tri meseca odvezete u servis, da ga provere. Pazeći na bilo kakvo habanje i komunicirajući sa svojim mehaničarom tokom pregleda, mogli biste da uštedite na većim i skupljim popravkama.
Nadamo se da će vam informacije koje smo vam dali biti od koristi. Brinite o svom automobilu na vreme, i služiće vas dugo, verno i bez većih problema. A ako vam je sve to previše, uvek možete da prodate svoj automobil, pa po potrebi iznajmite neki iz bogatog voznog parka rent a car agencije Unirent. Sa našim automobilima nećete imati problema, jer o njima brinu naši iskusni serviseri.
Srećan put!
U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva.
Putovanja leti kada vladaju visoke temperature znaju da budu veoma naporna i neprijatna i uživanje u vožnji vrlo brzo prelazi u pravo mučenje. Vrućine negativno deluju na vozače, putnike i na sama vozila. Ali na sreću, postoji nekoliko načina da se unutrašnjost vozila rashladi.
U svetu danas vlada stereotipno mišljenje da automobilskom industrijom vladaju muškarci, što i nije daleko od istine. Ipak, postoji bar mrvica ženskog uticaja. Njihovi izumi i danas služe kao inspiracija mnogim ženama iz tog sveta. A njima u čast, za danas smo vam pripremili listu žena značajnih za istoriju auto industrije, pa hajde da vidimo koja su se imena našla na njoj...