RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

6 razloga za izbegavanje automobila sa panoramskim krovom

6 razloga za izbegavanje automobila sa panoramskim krovom

Panoramski krov veoma lepo izgleda, bez obzira da li je u pitanju novi Mercedes Benz C klase ili Kia Stinger, vozila opremljena potpuno crnim zatamnjenim staklenim krovom, jednostavno deluju nekako moćno. Posebno ako je auto neke svetle boje, pa je u odnosu na tamni krov, kontrast ove dve boje veći.

Većina ljudi bi se složila da ovakvi automobili dobro izgledaju. Ali, ako su neki od njih posedovali bar na kratko, shvatili su da ima mnogo razloga za izbegavanje automobila sa panoramskim krovom. Mi smo uspeli da nabrojimo šest, pa ako vas zanima koji su, nastavite da čitate.

Postoje neka važna pitanja koja kupci novih automobila moraju da razmotre pre nego što se odluče za vozilo sa panoramskim krovom. Sledi lista razloga koji definitivno nisu za zanemarivanje:

#1. Panoramski krov podiže temperaturu u vozilu

Ovo može izgledati očigledno, ali panoramski krovni otvor je u stvari veliki prozor, kroz koji toplota sunca direktno može ući u vaše vozilo. Ozbiljnost ovog problema zavisi od podneblja na kome živite, koliko su visoke letnje temperature, kao i od jasnoće neba, što će odrediti koliko će jaka biti sunčeva svetlost. Recimo, u Australiji, redovno viđate 40˚C, u kombinaciji sa kristalno čistim plavim nebom, koje dozvoljava jačini sunca da dostigne ubistvene nivoe.

U takvim uslovima, ostavljajući bilo koje vozilo na suncu duže od 15 minuta, unutrašnja temperatura može skočiti do neba, ali automobil sa panoramskim krovom će očigledno biti najtopliji od svih, jer toplota sunca u suštini ima direktan put unutra.

Pomislili biste da bi zatamnjena stakla donekle pomogla, ali nažalost, razlika je vrlo mala. Zatamnjeno staklo funkcioniše na principu direktnog apsorbovanja UV zraka, umesto da im dozvoli da prođu u unutrašnjost, i u suštini stvara veliki, crni, pregrejani element na vrhu vozila.

Uvlačeća platnena senila postavljena direktno ispod panoramskog krova sprečavaju da se deo ove toplote prenese u kabinu, ali to takođe znači da će se neverovatna količina toplote akumulirati u prostoru između. Ova toplota može se da emituje kroz kabinu neko vreme nakon što ste ušli u vozilo i počeli da vozite, što znači da sistem za klimatizaciju vašeg vozila mora da radi mnogo više, da bi kabina mogla da se rashladi na ugodnu temperaturu, a zatim na njoj i ostane. A to znači, da će i potrošnja goriva biti mnogo veća.

#2. Smanjen prostor za glavu

Ako ste mislili da bi vam opcija panoramskog krova dala više prostora za glavu – prevarili ste se, to jednostavno nije slučaj. Potreban je dodatni prostor za motorni mehanizam panoramskog krovnog otvora i zaštitnih senila, što sve znači da ćete imati manje prostora za glavu u poređenju sa standardnim krovovima automobila. Ponekad, razlika može biti i čitavih 50 mm.

Uvlačenje senila ili otvaranje krovnog otvora često ne rešava problem, jer sam otvor ne ide dovoljno daleko u odnosu na mesto gde se nalazi glava vozača. Jednostavnije rečeno, viši vozači bi morali da sagnu glavu prema sredini automobila, kako bi im glava bila pozicionirana unutar panoramskog otvora. Jedina alternativa za visoke vozače je da dodatno spuste naslon svog sedišta da bi dobili više prostora za glavu, ali to može stvoriti ergonomske probleme u vezi sa dometom volana i pedala.

Dakle, čak i ako ste prilično niski, svakako bi trebalo testirati položaj sedenja u vozilu opremljenom panoramskim krovom, pre nego što ga naručite ili kupite ovakav auto. Nemojte reći da vas nismo upozorili!

#3. Dodavanje težine tamo gde to ne želite

Proizvođači automobila naporno rade na smanjenju težine svojih vozila, što olakšava ubrzanje, kočenje i ekonomičnost goriva. Tamo gde je to moguće, oni takođe pokušavaju da pozicioniraju teške predmete (motor, menjač i rezervoar za gorivo) što je niže moguće, kako bi poboljšali stabilnost vozila i upravljivost.

Dakle, nije potreban naučinik da shvati da stakleni krov od 100 kg koji prolazi preko samog vrha vozila nije baš najbolja ideja. Razlog zašto su toliko teški je to što je staklo mnogo deblje i teže od čeličnih ili aluminijumskih krovnih panela, a da ne pominjemo sve potrebne dodatne šipke za ojačanje, električne motore i kanale za odvodnjavanje kišnice.

Razmislite o tome ovako. Postavljanje panoramskog krovnog otvora na vaše vozilo može biti ekvivalentno težini dodatnog putnika u vašem vozilu, koji je tu za stalno.

#4. Dodatna složenost i buka

Iako ovo može zvučati slično kao i faktor težine koji smo već pomenuli, to je važno pitanje koje treba uzeti u obzir samo po sebi. Panoramski krovovi donose dodatnu složenost vozilu. Tamo gde je ranije postojao samo lim i obloga, odjednom imate dva ili više teških staklenih panela, a tu su i elektromotori, prekidači, kanali i valjci za senilo, plus glavni motor i klizni mehanizam za samu ploču krova.

Osim što su sve to delovi koji bi mogli da se pokvare, oni su takođe postavljeni direktno iznad vaše glave, sa potencijalom da se s vremenom razviju razne vrste zveckanja, škripe i zvukova savijanja i da vas nerviraju tokom vožnje. Takođe, vredno je napomenuti da su kapi kiše koje udaraju o stakleni krov takođe glasnije. Konvencionalni krov ne samo da je tiši već, što je još važnije, ne sadrži ništa iza krovne obloge, što bi moglo da zvecka ili se u bliskoj budućnosti polomi.

#5. Smanjen strukturalni integritet

Kada je reč o tome, panoramski krovni otvor je u suštini ogromna rupa na krovu vašeg vozila, i iako doprinosi strukturnoj krutosti vozila, nikada neće biti tako dobar i jak kao vozilo sa konvencionalnim krovom. Takođe je vredno uzeti u obzir da, po dizajnu, gumene zaptivke krova nisu 100% vodootporne.

Dok gumene zaptivke zadržavaju većinu vode, panoramski krovovi se umesto toga oslanjaju na kanale za odvod vode unutar krova vozila, kako bi sprečili vlagu. Ove tačke odvoda se ponekad mogu začepiti, što može dovesti do prelivanja odvodnih kanala i curenja vode u kabinu. Ništa čudno, prozor k'o prozor, zar ne?

#6. Koliko često ćete zapravo koristiti panoramski krov?

Ljudi često kupuju kabriolete, jer zamišljaju da će stalno spuštati krov, ali stvarnost je sasvim drugačija. Često je jednostavno prevruće, sunce je prejako (i opasno), ili je hladno, previše vetrovito ili kišovito, da bi se vozilo sa spuštenim krovom. I kao rezultat toga, vozač na kraju prestane i da ga koristi. Iz istih razloga, ovo se dešava i sa panoramskim krovom.

Kao i kabriolet, panoramski krovni otvor po dizajnu predstavlja „sve ili ništa“. U većini vozila, ne možete otvoriti krovni otvor osim ako se unutrašnja senila ne uvuku, što znači da je celo vozilo otvoreno za sunce. Zbog toga je besmisleno ostavljati krovni otvor otvoren ili nagnut dok je parkiran (u pokušaju da se ispusti vruć vazduh iz vozila), jer će stakleni krov pustiti daleko više toplote unutra, nego što krovni otvor može da izbaci. A pored toga, vožnja sa otvorenim krovom pri brzinama većim od 80km/h biće previše bučna, osim ako ne uživate da vičete na saputnike da biste razgovarali.

Dakle, šta sada mislite? Da li biste i dalje birali automobil sa panoramskim krovom?

Uprkos njihovim nedostacima, neki vlasnici vozila obožavaju automobile sa panoramskim krovom. Ali, možda oni žive u klimatskim uslovima koji su za ovakvu vrstu krova povoljniji, ili su sistemi koji se koriste u njihovim vozilima bolje dizajnirani od onih koji su se pravili u prošlosti. Ipak, ako iole sumnjate da će vam panoramski krov biti od koristi, uštedite svoj novac i uzmite auto sa konvencionalnim krovom.

Možda oni izgledaju fantastično, i ideja o posedovanju takvog automobila deluje privlačno i romantično, ali uzmite u obzir upozorenja da stvarnost posedovanja automobila sa panoramskim krovom možda i neće ispuniti vaša očekivanja.

Nadamo se da ste se zabavili čitajući ovaj tekst, a možda smo vas i naterali na razmišljanje. Ipak, ako razmišljate o nekom novom automobilu a niste sigurni da li će vam odgovarati, uvek možete da ga iznajmite i testirate. Potražite ga u bogatom voznom parku rent a car agencije Unirent, a zas ve dodatne informacije, naše ljubazno osoblje uvek je tu za vas.

 


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Akvaplaning - kako ga izbeći i kako reagovati, gume

Nakon jakih padavina i oluja, na putevima se pojavljuje veća količina vode koja utiče i na sigurnost i bezbednost vožnje. Javlja se takozvani akvaplaning. Šta je akvaplaning, kako ga izbeći i kako reagovati ako se ipak naleti na veću količinu vode.


Pročitajte više

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Boje automobila koje su u trendu i najtraženije na tržištu

Svake godine, počevši još od daleke 1953. godine, kompanija Axalta, koja je jedan od vodećih snabdevača boja za automobilsku industriju pravi istraživanje na temu koje boje automobila su najtraženiji i najaktuelnije.  Što se tiče celokupnog tržišta bela je i dalje dominantna. Jedan od najvećih razloga je to što  bela odbija sunčevu toplotu, a naravno da utiče i ekonomski momenat jer  za nju nije potrebna posebna doplata. Prema Axalti, 35 posto prodatih automobila prošle godine bilo je sa belom bojom. Posle bele po popularnosti slede  crna, tamno siva i srebrno siva.


Pročitajte više

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

Iznjamljivanje vozila sa ili bez vozača za preduzeća

​​​​​​​Preduzeća za svoje aktivnosti više ili manje često koriste vozila. Ako im ne treba stalna flota vozila, nego su im vozila nužna povremeno, samo u nekim posebnim prilikama nema potrebe da investiraju u njihovu nabavku i angažovanje stalnih vozača. Za te namene je iznajmljivanje vozila, sa ili bez vozača, veoma praktično, efikasno i jeftino rešenje.


Pročitajte više