RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Najsporiji automobili na svetu – da li biste vozili neki od njih?

Najsporiji automobili na svetu – da li biste vozili neki od njih?

Većina entuzijasta koji se bave “friziranjem” automobila ima za cilj da dobije najveću moguću snagu i performanse od svog vozila, ali, ima zabave i u vožnji najsporijih automobila na svetu, koji su danas dostupni. U ovom tekstu bavićemo se upravo njima, a naše pitanje upućeno vama je – da li biste vozili neki od njih?

Jer, ova vozila možda neće pobediti ni u jednoj trci, ali postaju sve popularnija među pojedincima koji se bave automobilima. Možda samo iz hobija, a možda i vrlo “ozbiljno”.

Ako uđete u ovu tematiku, najčešće ćete otkriti da su ova vozila hibridi ili mikroautomobili, kao što je Peel P50 (naslovna fotografija), i nisu ni dizajnirani za upotrebu na autoputevima. Više su za gradske gužve, jer ih je zbog veličine lakše parkirati, kao i načina života koji i ne zahteva neku veliku brzinu. Ipak, njihov neobičan izgled sasvim sigurno će privući mnoge poglede, baš kao i superautomobili. Pa hajde onda da ih osmotrimo malo izbliza…

#1. Renault Twizy 45

Naše prvo vozilo koje je zaslužilo svoje mesto među najsporijim automobilima na svetu je električni mikroautomobil sa dva sedišta, koji stiže iz Renault-a. Twizy 45 klasifikovan je kao laki kvadricikl sa sa 5.4 KS i maksimalnom brzinom od 45 km/h, a postoji i verzija Twizy 80, koja je klasifikovana kao teški kvadricikl sa 13 KS.

Debitovao je kao konceptni automobil za Sajam automobila u Franfurtu 2009. godine, da bi konačno 2012. godine počeo da se prodaje na francuskom tržištu po ceni od 8.600 do 9.200 dolara.

Može se reći da je ultra-kompaktan jer je dug samo 2.32 metra, a ima električni motor sa snagom od samo 5.4 KS, tako da ga u većini evropskih zemalja voze i 14-godišnjaci, sa posebnom dozvolom. Za grad, ovo je super autić.

#2. BMW Isetta 250

Poznat kao automobil-balončić, ovaj mali starinski dragulj sada bi bio klasifikovan kao mikro-mobil. Ipak, još davnih 1950-ih, Isetta 250 je promenila igru, i vratila brend BMW sa ivice bankrota.

Niska cena izrade ovog vozila znači da motor nema impresivne brzine, zbog čega je i dospeo na našu listu. Jer, Isetta 250 je sposobna za maksimalnu brzinu od 85 km/h, sa motorom od 236 kubika i, iako to nije mnogo, tokom godina kada je bila najpopularnija, bila je savršena. Pristupačna opcija za mnoge porodice.

Ovaj balončić, takođe je imao i varijaciju motora od 300 kubika sa 13 KS, ali su oba ova vozila i dalje mogla da postignu istu maksimalnu brzinu od svega 85 km/h. Ipak, mora se priznati da je bio veoma neobičan, i po mišljenju mnogih, sladak autić.

#3. Fiat Seicento Elettra

2003. godine, Fiat je kreirao Seicento Elettra, električni automobil sa pogonom na zadnjim točkovima, dizajniran za ekonomičnu upotrebu, i navigaciju samo sa kočnicom i gasom, bez kvačila. Iako smo sigurni da Fiat nije želeo da dizajnira jedan od najsporijih automobila na svetu, ovo vozilo ima maksimalnu brzinu od 100 km/h i 41 KS, što ga smešta među modele na ovoj listi.

Proizvodnja ovog vozila prestala je tek 2010. godine, a u novije vreme bio je poznati i kao Fiat 600, što je predstavljalo preimenovanje, povodom 50-te godišnjice originalnog modela.

#4. Tata Nano

Tata Nano je još jedan slučajno spor automobil koji je dizajniran kao kompaktni gradski automobil u Indiji, sa potrebom da se ponudi jeftin hečbek sa motorom pozadi, koji bi se dopao svakom korisniku motocikla ili skutera.

Zbog svog primarnog dizajna za upotrebu u prometnim gradovima, ima maksimalnu brzinu od samo 105 km/h. A njegova niska, ekonomična cena je posledica nedostatka karakteristika ovog vozila, i ogranične količine čelika upotrebljenog za njegovu konstrukciju, što je dovelo do toga da bude promovisan kao “narodni automobil”.

#5. Suzuki Super Carry Family 1990

Davne 1961. godine, brend Suzuki je proizveo minivan Super Carry Family 1990 sa pogonom na prednjim točkovima koji je dobio mnogo pozitivnih kritika kao deo Suzuki Carry asortimana, koji ima veliki izbor modela. Najčešće se sreću u Indiji, a koriste ih prevoznici i taksisti, mada im je maksimalna brzina svega 109 km/h, motor 1.0l sa 44 KS.

Još uvek se mogu pronaći Cargo modeli ovog vozila sa kliznim zadnjim vratima i hečbekovima, koji su dostupni čak i danas. Dok porodična verzija ima dva dodatna sedišta direktno iza prednjih, s tim što su okrenuta prema zadnjem delu kombija, kako bi se stvorilo vozilo sa osam sedišta.

#6. Hindustan Ambassador

Hindustan je prvobitno napravio Ambassador davne 1954. godine, a prekinuo proizvodnju tek 2014, zbog njegove popularnosti širom Indije, zbog koje je dobio ime “kralj indijskih drumova”.

Uprkos tome što je toliko popularan i ima impresivnu listu dostupnih modela i verzija, maksimalna brzina ovog auta je 140 km/h, a snaga svega 75 KS. Ipak, mora se priznati da je, u odnosu na ostale modele na ovoj listi, prava limuzina.

#7. Peel P50

I kao poslednji, nismo mogli da ovu listu ne završimo sa mikroautomobilom na tri točka (koji smo pomenuli na početku), kakav je Peel P50 koji je osvojio Ginisov svetski rekord kao najmanji serijski automobil ikada napravljen. Ovo objašnjava i njegovu maksimalnu brzinu od svega 61 km/h, sa svega 4.5 KS i motorom od 98 kubika.

Ali, iako ima izuzetno niske maksimalne brzine, smatra se jednim od najređih i naskupljih automobila, tako da se često može prodati i za preko 180.000 dolara! Da, dobro ste videli! Prvobitno je dizajniran kao mali gradski auto, sa dovoljno mesta za jednog putnika i torbu za kupovinu, dakle, za domaćice. Ipak, retko se tako i vozio.

Za kraj…

Kako vam se dopala naša lista najsporijih automobila na svetu? Da li biste vozili neki od njih? Kad vidite kakve su im performanse, teško da biste se odlučili za bilo koji, osim eventualno – šale radi. Jer ipak, to su automobili koji, bez obzira na kvalitet, privlače poglede, i nema šanse da se pojavite negde a da ne budete zapaženi.

Ipak, ono što bismo vam mi preporučili je da, ako vam treba auto u kome ćete biti zapaženi, iznajmite neki iz bogatog voznog parka rent a car agencije kao što je Unirent. Potrudite se samo da auto koji želite rezervišete na vreme, a naše ljubazno osoblje uvek je tu za vas.

Srećan put!

 

Fotografije: YouTube.com (Screenshot)


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Prva vožnja po snegu: saveti, izazovi i čarolija zimske vožnje

Prva vožnja po snegu: saveti, izazovi i čarolija zimske vožnje

Prvi sneg često simbolizuje nov početak, čistotu i nežnost. Takođe može podsećati na mir i tišinu koja dolazi sa belim pokrivačem. Za mnoge ljude, prvi sneg ima i emotivnu vrednost, podsećajući ih na detinjstvo ili donoseći osećaj radosti i čuda. Prvi sneg gotovo bez presedana je iznenađujući za putare širom zemlje svojom nenajavljenom pojavom.


Pročitajte više

Prednosti posedovanja hibridnog vozila

Prednosti posedovanja hibridnog vozila

Hibridna vozila nisu nova, ali, njihova popularnost sa vremenom raste. Iako se u poslednje vreme radi na ekspanziji potpuno električnih vozila, čini se da se mnogi, još uvek, radije okreću hibridima. U ovom tekstu, bavićemo se prednostima posedovanja hibridnog vozila pa, ako vam je tema zanimljiva, nastavite da čitate...


Pročitajte više

Vožnja u uslovima magle

Vožnja u uslovima magle

Kada voze u magli, vozači se osećaju nesigurno, zabrinuto, imaju poteškoća u orijentaciji kao i povećan nivo stresa, ankcioznosti, straha i panike. Da bi nastavili svoju vožnju na bezbedan način, moraju da se prilagode otežanim uslovima koji donosi magla.


Pročitajte više