RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Kako povoljno prodati polovno vozilo

Kako povoljno prodati polovno vozilo

 

Postoji više razloga zašto se vlasnici vozila odlučuju da prodaju svoje manje ili više stare četvorotokaše:

  • Finansijski razlozi - ukoliko je u datom momentu hitno potrebna gotovina, zbog plaćanja računa, dugova ili se planira neka investicija
  • Želja i potreba za novim vozilom – vozilo je već staro, performanse su postale slabije, troši dosta goriva, a i dosadilo je više. Novi automobili su brži, sigurniji, udobniji, interesantniji i efikasniji
  • Skupo održavanje – što je vozilo starije, to je potrebnije više novca i vremena za održavanje, menjanje delova i popravljanje sve češćih i sve ozbiljnijih kvarova
  • Selidba u drugu državu ili grad – ukoliko vlasnik emigrira u drugu državu, praktičinije i ekonomski isplatljivije da proda staro vozilo i da na novoj lokaciji kupi drugo. U zapadnoevropskim državama ekološki kriterijumi su dalako stroži od naših, tako da dosta vozila i ne mogu da se voze
  • Rastu troškovi posedovanja vozila – sve veće sume za registraciju, osiguranje, parkiranje, skupi rezervni delovi i gorivo, danas i samo posedovanje vozila može da bude skupo. Ukoliko vam vozilo nije potrebno za svakodnevne aktivnosti, ako vam je posao blizu pa možete peške, biciklom, električnim trotinetom ili gradskim prevozom ima logike prodati ga. Za putovanja vikendom il na odmor može se iznajmiti udobni, savremeni, i bezbedni automobil iz rent a car agencije.

 

KAKO PRODATI POLOVNO VOZILO

Postoje nekoliko načina kako vlasnik može prodati svoj polovni automobil.

 

Samostalna prodaja

Ovo je najčešći tip prodaje polovnih vozila. Vlasnici sami prodaju svoja vozila na autopijaci, preko oglasa ili jednostavno na svom parkiranom vozilu stavljaju ceduljice sa cenom i brojem telefona.

Ako je vlasnik vičan trgovini i cenkanju, na ovaj način može da dobije bolju cenu, ne treba da plaća proviziju posrednicima i ima kontrolu nad celim procesom prodaje.

Loša strana je što samostalna prodaja zahteva mnogo vremena, rada i nervoze. Vlasnik mora sam da:

  • Piše i postavlja oglase,
  • Da se javlja na telefon (potencijani kupci obično imaju mnogo pitanja, javljaju se više puta, a dosta često se javljaju i ljudi koji ne nameravaju da kupe vozilo, hoće samo da saznaju cenu ili jednostavno da ispune svoje vreme)
  • Da organizuje preglede vozila i probne vožnje
  • Pregovara sa kupcima
  • Da očisti i popravi svoje vozilo (čisto i održavano vozilo postiže bolju cenu)
  • Da skupi i sredi dokumenta i svu neophodnu papirologiju
  • Ako prodaje na autopijaci, prodavac mora da bude spreman da na Bubanj Potoku izgubi ceo dan (ili nekoliko dana)

 

Prodaja preko posrednika

Ukoliko vlasnik nema vremena, živaca ni snage da sam prodaje svoje vozilo, može da angažuje posrednika. Tako će izbeći sav posao koji je vezan za prodaju, ali moraće posredniku da plati određenu proviziju.

Posrednici mogu da budu ovlašćene firme i agencije za tu delatnost, ali i pojedinci koji imaju iskustvo u prodaji vozila i znanje o tržištu.

Važno je odabrati pouzdanog posrednika sa dobrom reputacijom, posebno ako se radi o skupljem vozilu ili ako prodavac nije siguran u sve detalje i postupke u vezi prodaje.

 

Prodaja preko interneta

Prodaja preko interneta je laka, brza, bez gužvi i gnjavaže. Komunikacija se odvija preko mejlova (osim ako vlasnik sam ne postavi broj telefona), viđenje vozila i probne vožnje se zakazuju samo sa ozbiljnim kupcima. Oglas treba da sadrži osnovne podatke o vozilu, njegov opis, marka, godinu proizvodnje, pređenu kilometražu, snagu i kubikažu motora, podatke o servisiranju, dodatnoj opremi, i slično. U zavisnosti od taktike prodavca, cena može i ne mora da se navodi. Obavezno je postavljanje slika (što više to bolje i voditi računa da budu dobrog kvaliteta), preporučuje se i video.

Oglasi se postavljaju na specijalizovanim on-line platformama za prodaju polovnih vozila. Neke su besplatne, za neke treba platiti. Za jeftinije automobile se ne isplati plaćati dodatne naknade, dok je za luksuznije i skuplje modele plaćeni oglas preporučljiv.

Osim na ovim sajtovima, prodaja polovnog vozila može da se objavi i na društvenim mrežama (Fejsbuk, Instagram, YouTube, Twitter).

 

Zamena staro za novo

Skoro svi dileri velikih brendova imaju razrađene programe “staro za novo” koji otvaraju mogućnost zamene starog vozila za novo, sa ili bez doplate. Prvo se u njihovom ovlašćenom servisu vrši pregled vozila, procenjuje njegova vrednost i određuje visina doplate.

Dobra strana je što kupac za svoje staro dobije novo vozilo, ali ako je ono previše zapušteno, staro, neodržavano i u lošem stanju, doplata može da bude previsoka.

 

Prodaja preko aukcija

Aukcije mogu da budu on-line ili sa fizičkim prisustvom. Najpoznatije on-line platforme koje organizuju aukcije polovnih vozila i pružaju pristup velikom broju potencijalnih kupaca su eBay Motors, BCA Srbija, AutoBid, itd.

Na nekoj od odabranih platformi (ili više njih) se postavlja vozilo koje se prodaje, njegov opis, fotografije i početna cena. Zainteresovani daju svoje ponude koje mogu da budu manje ili veće od početne cene. Prodavac prati aukciju i na kraju se odlučuje za najpovoljniju ponudu koju je dobio.

Aukcije su posebno dobre ako se radi o retkom i egzotičnom vozilu koje ima potencijal da dobije dobru cenu.

Njihova loša strana je što se često dešava da se ponude veoma niske cene, često se vozila ne prodaju a i naknada koju treba platiti za licitaciju nije mala. 

 

ZAVRŠNA REČ

Najbolji način za prodaju polovnog vozila je kombinovati više vrsta prodaje. Može se istovremeno postaviti oglas na internetu i na samom automobilu, a za vikend otići na autopijac. Ako je vozilo u dobrom stanju i ako se ne traži previsoka cena za njega, jedan od ovih načina će svakako da “upali”.


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Kako se pripremiti za duže putovanje automobilom?

Kako se pripremiti za duže putovanje automobilom?

Putovanja automobilom na dužim relacijama, naročito kada se putuje na godišnji odmor, mogu biti prilika za avanturu, istraživanje i stvaranje dragocenih uspomena. Kako bismo iskoristili ove trenutke u potpunosti, neophodno je da se osećamo udobno tokom puta. Upravo to će i biti fokus ovde, daćemo  ključne savete za udobnu vožnju na dugim putovanjima


Pročitajte više

6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja

6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja

Većina vozača razume opasnosti koje vrebaju tokom zimske vožnje, ali i leto ima dosta rizika, kao najprometnije vreme za vožnju, u toku godine. A leto je na pragu, a sa njim i seozna godišnjih odmora, bez obzira što vam trenutne vremenske prilike ne liče na to. Zato smo za vas pripremili 6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja...


Pročitajte više

Sve što niste znali o restauraciji automobila

Sve što niste znali o restauraciji automobila

Restauracija automobila podrazumeva proces obnavljanja vozila do originalnog ili poboljšanog stanja, što uključuje obnovu mehaničkih, električnih, karoserijskih i unutrašnjih komponenti. To može uključivati popravku oštećenja, zamenu istrošenih ili oštećenih delova, restauraciju boje i detalja enterijera. Ljudi koji  se bave restauracijom automobila, obično su veliki entuzijasti i zaljubljenici u automobile, ali i poznavaoci automobila što znači da imaju i tehničke veštine i znanje o vozilima. To je često hobi, ali može da bude i ozbiljan biznis za one koji su spremni da ulože u svu potrebnu opremu, alate i znanje koje potrebno za obavljanje posla ovog posla.


Pročitajte više