Postoji više razloga zašto se vlasnici vozila odlučuju da prodaju svoje manje ili više stare četvorotokaše:
Postoje nekoliko načina kako vlasnik može prodati svoj polovni automobil.
Ovo je najčešći tip prodaje polovnih vozila. Vlasnici sami prodaju svoja vozila na autopijaci, preko oglasa ili jednostavno na svom parkiranom vozilu stavljaju ceduljice sa cenom i brojem telefona.
Ako je vlasnik vičan trgovini i cenkanju, na ovaj način može da dobije bolju cenu, ne treba da plaća proviziju posrednicima i ima kontrolu nad celim procesom prodaje.
Loša strana je što samostalna prodaja zahteva mnogo vremena, rada i nervoze. Vlasnik mora sam da:
Ukoliko vlasnik nema vremena, živaca ni snage da sam prodaje svoje vozilo, može da angažuje posrednika. Tako će izbeći sav posao koji je vezan za prodaju, ali moraće posredniku da plati određenu proviziju.
Posrednici mogu da budu ovlašćene firme i agencije za tu delatnost, ali i pojedinci koji imaju iskustvo u prodaji vozila i znanje o tržištu.
Važno je odabrati pouzdanog posrednika sa dobrom reputacijom, posebno ako se radi o skupljem vozilu ili ako prodavac nije siguran u sve detalje i postupke u vezi prodaje.
Prodaja preko interneta je laka, brza, bez gužvi i gnjavaže. Komunikacija se odvija preko mejlova (osim ako vlasnik sam ne postavi broj telefona), viđenje vozila i probne vožnje se zakazuju samo sa ozbiljnim kupcima. Oglas treba da sadrži osnovne podatke o vozilu, njegov opis, marka, godinu proizvodnje, pređenu kilometražu, snagu i kubikažu motora, podatke o servisiranju, dodatnoj opremi, i slično. U zavisnosti od taktike prodavca, cena može i ne mora da se navodi. Obavezno je postavljanje slika (što više to bolje i voditi računa da budu dobrog kvaliteta), preporučuje se i video.
Oglasi se postavljaju na specijalizovanim on-line platformama za prodaju polovnih vozila. Neke su besplatne, za neke treba platiti. Za jeftinije automobile se ne isplati plaćati dodatne naknade, dok je za luksuznije i skuplje modele plaćeni oglas preporučljiv.
Osim na ovim sajtovima, prodaja polovnog vozila može da se objavi i na društvenim mrežama (Fejsbuk, Instagram, YouTube, Twitter).
Skoro svi dileri velikih brendova imaju razrađene programe “staro za novo” koji otvaraju mogućnost zamene starog vozila za novo, sa ili bez doplate. Prvo se u njihovom ovlašćenom servisu vrši pregled vozila, procenjuje njegova vrednost i određuje visina doplate.
Dobra strana je što kupac za svoje staro dobije novo vozilo, ali ako je ono previše zapušteno, staro, neodržavano i u lošem stanju, doplata može da bude previsoka.
Aukcije mogu da budu on-line ili sa fizičkim prisustvom. Najpoznatije on-line platforme koje organizuju aukcije polovnih vozila i pružaju pristup velikom broju potencijalnih kupaca su eBay Motors, BCA Srbija, AutoBid, itd.
Na nekoj od odabranih platformi (ili više njih) se postavlja vozilo koje se prodaje, njegov opis, fotografije i početna cena. Zainteresovani daju svoje ponude koje mogu da budu manje ili veće od početne cene. Prodavac prati aukciju i na kraju se odlučuje za najpovoljniju ponudu koju je dobio.
Aukcije su posebno dobre ako se radi o retkom i egzotičnom vozilu koje ima potencijal da dobije dobru cenu.
Njihova loša strana je što se često dešava da se ponude veoma niske cene, često se vozila ne prodaju a i naknada koju treba platiti za licitaciju nije mala.
Najbolji način za prodaju polovnog vozila je kombinovati više vrsta prodaje. Može se istovremeno postaviti oglas na internetu i na samom automobilu, a za vikend otići na autopijac. Ako je vozilo u dobrom stanju i ako se ne traži previsoka cena za njega, jedan od ovih načina će svakako da “upali”.
Putovanja automobilom na dužim relacijama, naročito kada se putuje na godišnji odmor, mogu biti prilika za avanturu, istraživanje i stvaranje dragocenih uspomena. Kako bismo iskoristili ove trenutke u potpunosti, neophodno je da se osećamo udobno tokom puta. Upravo to će i biti fokus ovde, daćemo ključne savete za udobnu vožnju na dugim putovanjima
Većina vozača razume opasnosti koje vrebaju tokom zimske vožnje, ali i leto ima dosta rizika, kao najprometnije vreme za vožnju, u toku godine. A leto je na pragu, a sa njim i seozna godišnjih odmora, bez obzira što vam trenutne vremenske prilike ne liče na to. Zato smo za vas pripremili 6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja...
Restauracija automobila podrazumeva proces obnavljanja vozila do originalnog ili poboljšanog stanja, što uključuje obnovu mehaničkih, električnih, karoserijskih i unutrašnjih komponenti. To može uključivati popravku oštećenja, zamenu istrošenih ili oštećenih delova, restauraciju boje i detalja enterijera. Ljudi koji se bave restauracijom automobila, obično su veliki entuzijasti i zaljubljenici u automobile, ali i poznavaoci automobila što znači da imaju i tehničke veštine i znanje o vozilima. To je često hobi, ali može da bude i ozbiljan biznis za one koji su spremni da ulože u svu potrebnu opremu, alate i znanje koje potrebno za obavljanje posla ovog posla.