RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Pravilno pozicioniranje u traci

Pravilno pozicioniranje u traci

Cilj svakog vozača treba da bude da se njegovo vozilo uvek kreće sredinom trake. Naravno, ovaj položaj mora da se promeni u slučajevima kada treba da se skrene, prestići sporije vozilo ili zaobiđe neka opasnost i prepreka.

 

 

ZAŠTO BAŠ SREDINA TRAKE?

 

Na svim saobraćajnicama, otvorenim putevima ili gradskim uicama, treba voziti strogo po sredini trake, ni previše levo ni previše desno. Postojie dobri razlozi zašto je to idealna pozicija.

Ukoliko se vozi previše blizu desnoj ivici, postoji opasnost da se udari u ivičnjak (bankinu), rupu, veće kamenje, pesak i razne otpadke koji se često nalaze pored puta. Čak i mali dodiri bankine mogu oštetiti točkove i amortizere. Pri većim brzinama može doći do gubljenja kontrole, prevrtanja i izletanja sa puta.

Vožnja koja je previše blizu ivicama puta nosi i rizik od kontakta sa pešacima, biciklistima, malom decom koja su još uvek u kolicima i ostalim učesnicima koji se kreću pored puta.

NIje dobro ni voziti previše levo, blizu srednje linije. U tom slučaju postoji rizik od direktne kolizije sa vozilima koja dolaze iz drugog pravca. Isto tako, ukoliko se približite sredini puta, možete da zbunite druge vozače, koji mogu da pomisle da želite da skrenete ulevo.

 

 

KAKO SE PRAVILNO POZICIONIRATI?

Kada vožnja postane rutinska, onda se pravilno pozicioniranje na sredini traka odvija automatski. Ali dok se vožnja još uči, vozači imaju problema sa tim i moraju da se dobro koncentrišu na svoju poziciju kako ne bi doveli sebe i druge u opasnost.

Naše telo prati naš pogled, ako dok vozimo gledamo levo ili desno, postoji velika šansa da i vozilo krene u tom pravcu. Zato je potrebno da se gleda pravo na put i to što je moguće dalje.

Postoji jednostavan način kako da vozilo bude dobro pozicionirano – vodite računa da se vaša desna noga, koja je na papučici za gas, nalazi na sredini trake

Pre skretanja desno, treba se približiti desnom ivičnjaku (ali ne previše).

Kod skretanja levo, pomoću žmigavca treba da se drugim vozačima pokaže namera, uspori i pažljivo se približi srednjoj liniji.

Kada se manja traka zbog skretanja bilo levo ili desno treba posebno veliku pažnju posvetiti motorciklistima, biciklistima i pešacima.

Na autoputevima koji imaju dve ili više traka, treba da se koristi desna traka, a leva samo za preticanje ili kada postoji saobraćajni znak koji kaže drugačije. Kada se preticanje završi, potrebno je vratiti se u desnu traku.

 

Preticanje

Prilikom zaobilaženja sporijih vozila (automobili, kamioni, bicikli, motori, itd.) potrebno je promeniti traku i preći u drugu. Preticanje je dozvoljeno samo kada je između dve trake isprekidana linija, ako je linija puna, onda je preticanje zabranjeno i strogo se kažnjava.

Treba voditi računa da se drugom vozilu ostavi dovoljno prostora, kako bi moglo da u slučaju nužde promeni svoj položaj, na primer da izbegne udarnu rupu ili drugu prepreku

 

Krivine

Držanje pravca kod krivina je, barem za početnike, malo komplikovanije. Najvažnije je fokusirirati se na svoj položaj i na svoju traku. Treba sačekati kada vozilo dođe do sredine krivine. Ako skrenete prerano izletićete iz svoje trake i nećete dobro “uhvatiti” krivinu. Ako to uradite prekasno, moraćete da korigujete svoj položaj naglim i oštrim trzajima volana. Veoma je važno prilagoditi brzinu, ulaz u krivinu sa prevelikom brzinom može da bude uzrok za izletanje sa puta.

 

Raskrsnice

Kada se prilazi raskrsnici, veoma je važno prestrojiti su u pravu traku.

Ako je raskrsnica sa dve trake, a planirate da skrenete desno ili da idete pravo, treba odabrati desnu traku. Ako planirate skretanje levo, prestrojite su u levu traku.

Ako na raskrsnici postoje tri trake:

  • za desno se treba prestrojiti u desnu traku,
  • za pravo i desno mogu da se koriste obe dve desne trake,
  • za levo treba odabrati levu traku
  • Izuzetak je na raskrsnicama na kojima postoje saobraćajni znaci ili oznake na putu koje označavaju drugačije.

VAŽNO: dok se približavate raskrsnici treba voditi računa o vozilima koja žele da promene traku.

voznja sredinom puta

SAOBRAĆAJNI ZNACI I HORIZONTALNA SIGNALIZACIJA

Kako bi se vozačima pomoglo oko pravilnog izbora traka, postavlja se vertikalna (saobraćajni znaci i semafori) i horizontalna signalizacija (iscrtane linije i stelice na putu). Ponekad ovi znaci mogu značiti da vozači moraju da urade nešto drugačije nego obično, kao na primer kada se zahteva da se desna traka koristi isključivo za saobraćaj koji skreće desno. Ko želi da produži pravo, mora da pređe u levu traku.

Vertikalna i horizontalna signalizacija se obićno postavlja na većim raskrsnicama i kružnim tokovima, gde ima mnogo izlaza (u Beogradu su to kružni tokovi na Slaviji, Bogosloviji, Novom Beogradu).

Kada se radi o kružnim tokovima, važno je da se na vreme uđe u ispravnu traku, jer je promena trake na samom toku opasna.

 

ŠTA AKO STE U POGREŠNOJ TRACI?

Greške se dešavaju, na velikim i komplikovanim raskrsnicama i kružnim tokovima koje ne poznajete dovoljno dobro lako može da se desi da se pogrešno prestrojite i da završite u pogrešnoj traci. Kada shvatite svoju grešku, najvažnije je da ostanete mirni i da ne paničite. Od konkretne situacije zavisi da li možete odmah i na bezbedan način da promenite traku, ili je možda bolje da krenete “pogrešnom”, sve dok ne pronađete odgovarajuće mesto za zaustavljanje i ispravljanje svoje greške.

 

UMESTO ZAVRŠNE REČI

Pravilno pozicioniranje na putu i vožnja sredinom trake povećava sigurnost i bezbednost svih učesnika u saobraćaju, smanjuje rizik od direktnog i bočnog sudara, kontrola vozila je bolja, vozači imaju veću preglednost i više prostora za manevrisanje u slučaju opasnosti.

Kao pomoć vozačima, nova i savremena vozila, koja mogu da se iznajme u našoj rent a car agenciji, imaju senzore i uređaje koji ih upozoravaju kada izađu is svoje trake

 

Slike: https://www.pexels.com/search/driving%20in%20the%20middle%20of%20the%20road/


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Vožnja u špicu turističke sezone - kako izbeći gužve i stres ?

Vožnja u špicu turističke sezone - kako izbeći gužve i stres ?

Turistička sezona nam je na pragu,  mnogi kreću na putovanja, neki su samo  u tranzitu, ali sve to dovodi do povećanog saobraćaja na putevima, pogotovo prema popularnim destinacijama. Vožnja u ovakvim uslovima može biti izazovna i stresna, posebno za one koji nisu navikli na velike gužve i duga čekanja. Planiranje unapred i primena određenih strategija mogu značajno olakšati iskustvo vožnje tokom špica turističke sezone. Zato ćemo se u ovom tekstu fokusirati na korisne savete i trikove koji vam mogu pomoći da izbegnete gužve, smanjite nivo stresa i stignete na odredište sigurno i na vreme.


Pročitajte više

Šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređaja

Šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređaja

Sezona letnjih odmora uskoro počinje, i mnogi će se zaputiti na duže putovanje koje, ukoliko u svom automobilu nemate klima uređaj, može biti izuzetno neprijatno kako za vozača, tako i za putnike. Zato smo za vas pripremili nekoliko saveta, tačnije, šest načina da se rashladite u automobilu bez klima uređanja...


Pročitajte više

Šta su mikro automobili i zašto naglo raste popularnost ovih vozila?

Šta su mikro automobili i zašto naglo raste popularnost ovih vozila?

Predviđa se da će do 2050. godine čak 70% svetske populacije živeti u urbanim sredinama. Ovaj dramatični porast urbanizacije donosi sa sobom brojne izazove i probleme, među kojima su ključni organizacija prevoza i rešavanje problema parkiranja. Kako bi gradovi mogli efikasno da funkcionišu i obezbede visok kvalitet života za svoje stanovnike, neophodno je razvijati inovativna rešenja koja će omogućiti održiv i efikasan saobraćajni sistem.


Pročitajte više