Kružne raskrsnice, popularno nazvane kružni tokovi, su vrsta raskrsnica u drumskom saobraćaju u kojima se saobraćaj odvija kružno, u smeru suprotnom od smera kretanja kazaljke na satu. Mogu da spajaju dva ili više puteva, i pri uključivanju prvenstvo prolaza imaju vozila koja se već nalaze u njima u odnosu na one koje žele da se uključe. Uglavnom se grade na mestima sa gustim saobraćajem, najčešće na većim ili manjim gradskim raskrsnicma gde su velike gužve i veći broj semafora, ali mogu da se sretnu i na putevima i autoputevima izvan velikih urbanih sredina.
Mogu da povezuju dva i više putnih pravaca, da se kombinuju sa tramvajskom prugom, da budu u jednom nivou ili da budu izdignuti iznad ulica i puteva.
Kružni tokovi imaju sledeće prednosti:
i pored svih svojih prednosti, kružni tokovi za malo manje vešte i iskusne vozače, znaju da budu problematični i nezgodni. Kod značajnog broja vozača je primećeno da kada se nađu na kružnom toku imaju povećanu anksioznost, strah, panične napade, povećano znojenje, mučninu, vrtoglavice i druge tegobe.
U produžetku vam donosimo nekoliko saveta za lakše savladavanje kružnih raskrsnica.
Ali prvo da vidimo kakvih sve vrsta kružnih tokova postoje.
Ovi kružni tokovi se grade na manje frekfentnim putevima i imaju samo jednu traku oko centralnog ostrva.
Ponekad je centralno ostrvo jednostavno iscrtano linijama, a ponekad je fizički odvojeno bankinom, trotoarom, hortikulturonim sadržajem ili nekom drugom vrstom urbanog mobilijara.
Relativno se lako prolaze, pri ulazu je potrebno smanjiti brzinu, obratiti pažnju na vozila koja se već nalaze na kružnom toku, propustiti saobraćaj koji nailazi sa leve strane, dati žmigavac i skrenuti desno.
Ovakve kružne raskrsnice se nalaze na većim saobraćajnicama i mogu da sadrže dve, tri i više traka.
Malo su komlikovaniji za savlađivanje i traže od vozača da budu izuzetno pažljivi i koncentrisani.
Kod ovih kružnih tokova veoma je važno pravilno i navremeno pozicioniranje i izbor najprikladnije trake. Na primer, ako nameravate da izađete na prvi izlaz, morate da se prestrojite na krajnju desnu traku.
Dok ne stignete na vaš izlaz, možete da se vozite i u unutrašnjim trakama, ali kako se on približava treba postepeno menjati trake sve dok se ne stigne do krajnje. Kada se menjaju trake treba paziti da se ne seče put drugim vozilima, imati dobar pogled na dešavanja iza i sa strane vozila, i obavezno dati znak žmigavcima.
Radi se o novijoj vrsti kružnih raskrsnica koja ima malo neobičan spiralni efekt oko centralnog ostrva.
Njihova glavna karakteristika je da imaju dve fizički odvojene trake koje zahtevaju od vozača unapred da izabere nameravani pravac. Kada jednom izaberete svoju traku, onda ste u njoj na neki zaključani. Desna traka ide na prvi izlaz, dok unutrašnja vodi na druge izlaze.
Turbo kružni tokovi se najviše primenjuju u Holandiji gde se pojavljuju u raznim dizajnima. Pomalo su i kontraverzni zato što većim vozilima otežavaju manevrisanje, ali statistike su pokazale da utiču na smanjivanje saobraćajnih nesreća.
Iako se kružni tokovi posmatraju kao alternativa klasičnim raskrsnicama sa semaforima koje imaju tendenciju da zadržavaju i usporavaju saobraćaj, ponekad se semafori postavljaju i na njima.
Ovde semafori imaju ulogu da kontrolišu ulaz u kružni tok, dok je kretanje kroz njega kao u ostalim klasičnim kružnim raskrsnicama.
Nije teško voziti u kružnim raskrsnicima, iako u početku mogu da izgledaju komlikovano, posebno one sa mnogo traka i gustim saobraćajem. Potrebno je suzbiti strah, imati samopuzdanje i biti pažljiv i koncentrisan. Nadamo se da će vam naši saveti pomoći u tome.
slike https://www.pexels.com/search/roundabouts/
U današnjem dinamičnom svetu, odabir savršenog vozila za vaše putovanje igra ključnu ulogu u iskustvu koje ćete doživeti. Bez obzira da li je u pitanju poslovno ili privatno putovanje, kraći najam na 24 sata ili duži put, broj ljudi koji će se voziti s vama će biti jedan od ključnih faktora koji će uticati na vašu odluku. U ovom blogu, istražujemo kako da dođete do idealnog vozila koje će zadovoljiti vaše potrebe i omogućiti vam uživanje u putovanju do maksimuma.
Jesen je godišnje doba koje donosi prelepe pejzaže bogate zlatnim lišćem i svežim jutrima, ali donosi i izazove vozačima. Kako se septembar približava, temperature počinju da padaju, a promena vremenskih uslova postaje očigledna. Početak septembra iako kalendarski nije jesen acocira na to, označava i povratak đaka u škole, što dodatno utiče na dinamiku saobraćaja. Kombinacija kiše i opalog lišća na kolovozu često može stvoriti komplikacije za vozače.
Kombi vozila se koriste za transport kako ljudi tako i tereta. Radi se o jednom od najkorisnjih, najsvestranijih i najpopularnijih motornih vozila koja imaju svoje prednosti i mane