RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Vožnja sa putnicima

Vožnja sa putnicima

 

Vožnja sa većom ili manjom grupom putnika donekle se razlikuje od one kada je vozač sam. Imati društvo u svom ili iznajmljenom vozilu je zabavno, ali nosi i izvesnu odgovornost.

Kada je vozilo puno putnika, neke stvari se menjaju, osećaj vožnje je drugačiji i ako je vozač neiskusan i ne vodi dovoljno računa, može da ugrozi svoju i bezbednost sapunika.

 

UTICAJ PUTNIKA NA VOZAČA

Saputnici imaju uticaj na vozača. Njihovo se prisustvo oseća, njihova priča može da odvuče pažnju vozača, blokira njegov pogled u retrovizoru, a dodatni teret u vozilu menja raspored težine i povećava trenje između točkova i puta. Ova dodatna težina zahteva od vozača da hvata krivine, ubrzava i koči sa više pažnje nego kada je sam.

Studije su pokazale da kod mladih vozača raste verovatnoća od rizične vožnje ukoliko je u njihovm vozilu veća grupa vršnjaka (koji ga ohrabruju da vozi brže i “luđe”), ali isto tako i da osećaju veću odgovornost i oprezniji su prilikom prevoza svojih roditelja, starijih putnika i dece.

ometanje vozača

ODGOVORNOST VOZAČA JE VELIKA

Vozač odgovara za sve što se događa u njegovom vozilu. Zbog toga on mora da kontroliše da se svi putnici ponašaju na prihvatljiv način.

Od svih treba da traži da vežu sigurnosne pojaseve, da ga ne ometaju u vožnji, da ne skaču na svojim sedištima, da ne menjaju svoja mesta za sedenje u toku vožnje, da ne izbacuju ruke i noge preko prozora i ne vire preko krovnog prozora, da ne viču, ne psuju u svađaju se sa drugim vozačima, da ne otvaraju vrata i da izlaze iz vozila u toku vožnje, da ne dodiruju njegov volan i pedale, itd.

Ako mu glasan razgovor ili smejanje u vozilu smeta i odvlači pažnju, vozač treba da zamoli svoje prijatelje da budu tiši ili da prekinu razgovor.

Suvozači ne smeju da sugerišu vozaču da odvoji svoj pogled sa puta, na primer tako što će mu pokazivati nešto sa strane (“pogledaj kako je lepa ona kuća”, “vidi onaj džip što nas je prošao”, i sl.).

Ukoliko to želi, vozač može da vodi razgovor ali ne na teme koje mogu da ga ometaju. Ne treba da prihvati raspravu i svađu u vozilu.

Isto tako, ne treba da dozvoljava svojim saputnicima da imaju kontrolu nad izborom muzike, na to šta će da se sluša, koliko dugo i koliko glasno. Ako muzika smeta vozaču, on ima pravo da ugasi radio. 

Ako se neko od putnika žali na pravila i smatra da su disciplinske mere previše stroge i preterane, treba da se uputi do najbliže autobuske stanice.

 

“GOSPODIN SVEZNAJUĆI” NA MESTU SUVOZAČA

Kada je vozač neiskusan saveti drugih vozača su korisni i dobrodolšli. Oni mogu da ga upozoravaju na približavanje opasnosti, da čitaju kartu i pomažu u navigaciji na nepoznatom terenu, da podešavaju radio i ostale uređaje, da pomognu u čuvanju mira i smanje impulsivne reakcije koje su karakteristične za mlade vozače. Svaka intervencija mora da bude smirena, konstruktivna i treba da se desi pre a ne posle događaja.

Ali, postoje ljudi koji ne mogu da se kontrolišu i jednostavno ne staju sa svojim zvocanjem.

Oni smatraju da treba brže (ili sporije) da se vozi, hrabrije da se ide u preticanje drugih vozila, da je trebalo ranije (ili kasnije) da se koči, da prestrojavanje nije dobro i slično.  Za sebe smatraju da su odlični vozači (što im niko ne spori), da znaju sve najbolje i da njihovi saveti moraju da se poslušaju.

Ti saveti ne samo da mogu da budu kontraproduktivni, nego i opasni. Vozač gubi samopouzdanje, nervira se, boji se da ne pogreši i tako pruži priliku za kritiku. Ako slučajno povezete takvu sveznalicu, morate odmah da mu stavite do znanja da se kontroliše ili da traži drugi prevoz.

 

PRIVIKAVANJE NA VOŽNJU SA VIŠE PUTNIKA

Na vožnju sa više putnika, vozači se relativno brzo naviknu. Ali i kod najtalentovanijih potrebno je privikavanje.

Privikavanje na više putnika i veću težinu vozila treba da ide postepeno. Na početku, kada je vozač još uvek neiskusan, u vozilu treba da budu jedna ili dve odrasle osobe, najbolje da i oni budu vozači, kako bi, ukoliko je potrebno, mogli da mu daju dragoceni savet.

Kako samopuzdanje vozača raste, grupa se može postepeno uvećavati ali ne sme da prekorači maksimalan broj ljudi za to vozilo.

Dok novi vozač ne stekne malo rutine, treba da izbegava da vozi decu i kućne ljubimce.

 

ZAVRŠNA REČ

Ponekad vožnja sa putnicima može biti mnogo veća muka nego zabava. Ne treba da izbegavate da povezete svoje prijatelje i kolege, ali nemojte da srljate u neželjene situacije i da svakom nudite prevoz. Treba da razmislite o mogućim posledicama, da budete spremni za potencijalne opasnosti i da preduzmete neophodne mere predostrožnosti.

Treba znati da policija češće zaustavlja vozila u kojima se nalazi veća grupa mlađih ljudi. S obzirom na broj mladih vozača koji su učestvovali u saobraćajnim nesrećama, ova pristrasnost policije nije potpuno neosnovana. Mladog čoveka može lako da ponese atmosfera u automobilu, da mu popusti pažnja, da previše poveća brzinu, da ne primeti na vreme pešački prelaz ili semafor. Nije retkost da se u društvu konsumira alkohol ili neko stimulativno sredstvo.


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Šta je e - gorivo?

Šta je e - gorivo?

U decembru mesecu prošle godine stigla nam je vest iz Porsche-a da su u saradnji sa nekoliko partnera započeli proizvodnju e - goriva. E-gorivo je klimatski neutralno gorivo koje bi se proizvodilo u cilju da zameni benzin u tradicionalnim SUS motorima. Porsche je počeo proizvodnju u fabrici u Čileu, to je još uvek pilot projekat, ali se planira komercijalna proizvodnja od miliona galona e-goriva.


Pročitajte više

Kako rashladiti vozilo

Kako rashladiti vozilo

Putovanja leti kada vladaju visoke temperature znaju da budu veoma naporna i neprijatna i uživanje u vožnji vrlo brzo prelazi u pravo mučenje. Vrućine negativno deluju na vozače, putnike i na sama vozila. Ali na sreću, postoji nekoliko načina da se unutrašnjost vozila rashladi.


Pročitajte više

Žene značajne za istoriju auto industrije

Žene značajne za istoriju auto industrije

U svetu danas vlada stereotipno mišljenje da automobilskom industrijom vladaju muškarci, što i nije daleko od istine. Ipak, postoji bar mrvica ženskog uticaja. Njihovi izumi i danas služe kao inspiracija mnogim ženama iz tog sveta. A njima u čast, za danas smo vam pripremili listu žena značajnih za istoriju auto industrije, pa hajde da vidimo koja su se imena našla na njoj...


Pročitajte više