Magla je meteorološka pojava koja se događa kada se vazduh koji je bogat vodenom parom u dodiru sa hladnom površinom Zemlje kondenzuje u sitne kapljice vode ili u ledene kristale koji lebde u vazduhu. Negativna karakteristika magle je što smanjuje vidljivost i utiče na normalno odvijanje saobraćaja. Može da bude veoma gusta i da smanji vidljivost na svega nekoliko metara. Vožnja po magli je jedna od najopasnijih situacija za vozače iz sledećih razloga:
Kada voze u magli vozači se mogu osećati nesigurno, zabrinuto, da imaju poteškoća u orijentaciji kao i povećan nivo stresa, ankcioznosti, straha i panike.
U nastavku pročitajte nekoliko saveta koja vam mogu pomoći da se bolje snađete u uslovima magle na putu.
Većina vozila ima svetla za maglu, koja su specijalno dizajnirana da pomažu vozačima u uslovima magle i smanjene vidljivosti (jaka kiša, sneg, niska oblačnost). U nekim državama gde su klimatske prilike takve da često ima magle, ova svetla su obavezna.
Svetla za maglu su postavljena niže od glavnih farova (na primer u prednjem braniku). Ova pozicija im omogućuje da svetlosne zrake usmeravaju prema kolovozu i pod takvim uglom da se svetlost ne odbija od magle. Preporučuje se da se svetla za maglu obavezno koriste kada je vidljivost na putu manja od 100 metara.
Ako vozilo nema svetla za maglu, treba da koristi samo oborena ili poziciona svetla. Kada je na putu prisutna gusta magla, duga svetla ne smeju da se koriste zato što je njihov ugao takav da se svetlost reflektuje nazad prema vozaču i on ispred sebe vidi samo beli zid.
Postoje situacije kada svetla za maglu ne treba da se koriste:
Osim na prednjem kraju, vozila imaju svetla za maglu i sa zadnje strane. Nalaze se ispod stop svetla, i bacaju crvenu svetlost. Glavna uloga ovog svetla je da u uslovima guste magle pomogne drugim vozačima da uoče vozilo koje je ispred njih.
Po nekom pravilu, kada je magla gusta, šoferšajbna i prozori na automobilu će se zamagliti. Veoma je opasno voziti u takvim uslovima, zato stakla treba odmagliti. To najlakše može da se uradi korišćenjem brisača i usmerenog toplog vazduha iz klima uređaja. Brisači i grejanje treba da rade sve dok se ne izađe iz magle zato što prozori mogu ponovo da se zamagle. Za zadnje staklo postoje posebni grejači koji treba odmah da se uključe.
Ono što svaki vozač treba da uradi kada naiđe na maglu je da prilagodi svoju vožnju otežanim uslovima na putu.
Vožnja u uslovima guste magle je veoma naporna i teška. Ukoliko se vozač ne oseća spremnim, bolje da je izbegava i da na put krene javnim prevozom ili da iznajmi vozilo sa vozačem.
Aerodrom Nikola Tesla u Beogradu tokom sezone i praznika postaje jedno od najprometnijih mesta u zemlji. Zašto je rent a car na aerodromu Beograd bolji izbor od javnog prevoza? Gužve na terminalima, dugi redovi za taksi i nepouzdani rasporedi javnog prevoza otežavaju brz i komforan dolazak na željenu destinaciju. U takvim okolnostima, rent a car usluga se nameće kao najpraktičnije rešenje, omogućavajući putnicima da odmah preuzmu vozilo i krenu svojim putem bez gubljenja vremena.
U eri kada je ekološka svest postala neizostavan deo svakodnevnog života, sve više putnika razmišlja o tome kako njihova putovanja utiču na životnu sredinu. Ako vas je tema o održivim putovanjima zainteresovala, jer želite da budete odgovoran turista, rent a car Beograd će se potruditi da vam objasni sve što vas interesuje o toj temi pa zato - nastavite sa čitanjem...
Za mnoge putnike iz inostranstva koji stižu u Beograd, najam automobila direktno na aerodromu postao je gotovo ritual pri organizaciji putovanja. Razlozi zašto stranci preferiraju rent a car uslugu direktno na aerodromu su krajnje praktične prirode. Bilo da je u pitanju poslovno ili turističko putovanje - cilj je isti. Aerodromi su često prvi susret sa destinacijom, pa je najam vozila na licu mesta najpraktičniji način da se brzo i lako nastavi putovanje.