Magla je meteorološka pojava koja se događa kada se vazduh koji je bogat vodenom parom u dodiru sa hladnom površinom Zemlje kondenzuje u sitne kapljice vode ili u ledene kristale koji lebde u vazduhu. Negativna karakteristika magle je što smanjuje vidljivost i utiče na normalno odvijanje saobraćaja. Može da bude veoma gusta i da smanji vidljivost na svega nekoliko metara. Vožnja po magli je jedna od najopasnijih situacija za vozače iz sledećih razloga:
Kada voze u magli vozači se mogu osećati nesigurno, zabrinuto, da imaju poteškoća u orijentaciji kao i povećan nivo stresa, ankcioznosti, straha i panike.
U nastavku pročitajte nekoliko saveta koja vam mogu pomoći da se bolje snađete u uslovima magle na putu.
Većina vozila ima svetla za maglu, koja su specijalno dizajnirana da pomažu vozačima u uslovima magle i smanjene vidljivosti (jaka kiša, sneg, niska oblačnost). U nekim državama gde su klimatske prilike takve da često ima magle, ova svetla su obavezna.
Svetla za maglu su postavljena niže od glavnih farova (na primer u prednjem braniku). Ova pozicija im omogućuje da svetlosne zrake usmeravaju prema kolovozu i pod takvim uglom da se svetlost ne odbija od magle. Preporučuje se da se svetla za maglu obavezno koriste kada je vidljivost na putu manja od 100 metara.
Ako vozilo nema svetla za maglu, treba da koristi samo oborena ili poziciona svetla. Kada je na putu prisutna gusta magla, duga svetla ne smeju da se koriste zato što je njihov ugao takav da se svetlost reflektuje nazad prema vozaču i on ispred sebe vidi samo beli zid.
Postoje situacije kada svetla za maglu ne treba da se koriste:
Osim na prednjem kraju, vozila imaju svetla za maglu i sa zadnje strane. Nalaze se ispod stop svetla, i bacaju crvenu svetlost. Glavna uloga ovog svetla je da u uslovima guste magle pomogne drugim vozačima da uoče vozilo koje je ispred njih.
Po nekom pravilu, kada je magla gusta, šoferšajbna i prozori na automobilu će se zamagliti. Veoma je opasno voziti u takvim uslovima, zato stakla treba odmagliti. To najlakše može da se uradi korišćenjem brisača i usmerenog toplog vazduha iz klima uređaja. Brisači i grejanje treba da rade sve dok se ne izađe iz magle zato što prozori mogu ponovo da se zamagle. Za zadnje staklo postoje posebni grejači koji treba odmah da se uključe.
Ono što svaki vozač treba da uradi kada naiđe na maglu je da prilagodi svoju vožnju otežanim uslovima na putu.
Vožnja u uslovima guste magle je veoma naporna i teška. Ukoliko se vozač ne oseća spremnim, bolje da je izbegava i da na put krene javnim prevozom ili da iznajmi vozilo sa vozačem.
Prvi sneg često simbolizuje nov početak, čistotu i nežnost. Takođe može podsećati na mir i tišinu koja dolazi sa belim pokrivačem. Za mnoge ljude, prvi sneg ima i emotivnu vrednost, podsećajući ih na detinjstvo ili donoseći osećaj radosti i čuda. Prvi sneg gotovo bez presedana je iznenađujući za putare širom zemlje svojom nenajavljenom pojavom.
Hibridna vozila nisu nova, ali, njihova popularnost sa vremenom raste. Iako se u poslednje vreme radi na ekspanziji potpuno električnih vozila, čini se da se mnogi, još uvek, radije okreću hibridima. U ovom tekstu, bavićemo se prednostima posedovanja hibridnog vozila pa, ako vam je tema zanimljiva, nastavite da čitate...
Jesen je vreme kada se priroda transformiše, a prelepe nijanse toplih boja deluju nestvarno i bajkovito. Godišnji odmori jesu tradicionalno rezervisani za letovanja i zimovanja ali sledi par slobodnih prazničnih dana u novembru koje treba iskoristiti za predah. Iskoristite priliku da osetite čaroliju jeseni, a posebno su uzbudljivi dani od 8. do 13. novembra. Deca će imati mini jesenji raspust, dok će odrasli uživati u neradnim danima zbog državnog praznika.