RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Karakteristike vožnje u gradovima i na otvorenim putevima

Karakteristike vožnje u gradovima i na otvorenim putevima

Po čemu se gradska i vožnja na otvorenim putevima razlikuju?

Svaki teren, svaka sredina i svaka vožnja ima svoje osobine i karakteristike. U principu, u gradu (iako ne mora da je uvek tako) se kraće putuje, ali vožnja može da bude komlikovanija, nervoznija i stresnija, dok otvoreni putevi nude veće brzine, ujednačeniju vožnju, lepše i slikovitije poglede, ali i više opasnosti.

Gradska vožnja se odlikuje većim brojem učesnika u saobraćaju, punim ulicama, čestim zaustavljanjima zbog raskrsnica i semafora, složenim manevrima, težem nalaženju mesta za parkiranje. Sam sistem saobraćajnica u gradovima je složeniji i komplikovaniji.

Zbog toga je gradska vožnja kompleksnija i teža, od vozača se zahteva da stalno bude svesan svog okruženja, da konstantno prati saobraćaj i saobraćajna pravila, da proverava retrovizore i bočna ogledala, da pravovremeno pokazuje svoje nemere preko žmigavca ili sirene, da bude spreman na nagla kočenja i ubrzavanja, da pazi na nagle i neočekivanje manevre od strane drugih, često neodgovornih i bahatih vozača, kao i na neoprezna pretrčavanja ulica od strane pešaka.

Manje opterećeni otvoreni putevi nude opušteniju i ujednačeniju vožnju, sa više uživanja u vožnji i lepim predelima. Brzina je veća, nema "seckanja" tokom vožnje, svako ima svoju traku i nema ukrštanja sa drugim vozilima, ima manje pešaka i biciklista na koje treba paziti. Ali i na otvorenim putevima treba biti izuzetno pažljiv. Veće brzine donose veće opasnosti po bezbednost.

Na manjim seoskim putevima treba da se obrati pažnja na domaće i divlje životinje kao i na traktore i ostalu poljoprivrednu mehanizaciju (najčešći uzrok saobraćajnih nesreća na lokalnim vojvođanskim putevima). Ovi putevi su uski, neosvetljeni, nepregledni zbog rastinja sa strane, sa mnogo krivina, a vozači nisu naviknuti na druga vozila i voze brzo i neoprezno.

 

Vrsta saobraćajnica

U gradovoma se vozi uglavnom na obeleženijm asfaltiranim ulicama i putevima koje su manje ili više osvetljeni. Kako bi se uspešnije kontrolisao protok saobraćaja postoje više kategorija puteva i ulica - bulevari, ulice sa dve, tri ili više traka, jednosmerne ulice, tramvajske šine, pešački prelazi, semafori, žute trake za javni prevoz, itd.

Otvoreni putevi mogu da budu različitog karaktera i tipa – autoputevi, međunarodni putevi, magistralni putevi, regionalni, seoski putevi. Saobraćajnice prvog reda su dobro obeležene i osvetljene, sa dbogatom i informativnom saobraćajnom signalizacijom. Manji putevi su krivudavi, signalizacija i horizontalno obeležavanje različitog kvalititeta, može da bude dobra ali i veoma oskudna, u ruralnim predelima putevi su često bez asfaltne podloge.  

gradska vožnja

Gužve

Na ulicama velikih gradova vladaju velike gužve. U saobraćaju učestvuju automobili, motorcikli, bicikli, vozila gradskog prevoza, autobusi, tramvaji, trolebusi, taksi vozila, dostavna vozila, kamioni, itd.

Većina ljudi koja živi u gradovima putuje na posao, vodi decu u školu i vrtić, ide kod doktora, u kupovinu, itd., skoro u isto vreme, i tada se prave najveće gužve i zastoji (tz. špicevi). Iako su rastojanja putovanja u gradu kraća, dešava se da vreme vožnje bude veće nego za istu kilometražu na otvorenim putevima.

Gužve se dešavaju i na otvorenim putevima, posebno u vreme turističkih sezona, praznika i slično, ali u daleko manjoj meri i mogu lakše da se izbegnu.

 

Brzina vožnje

Na otvoreniim putevima se putuje brže, autoputevi imaju ograničenje od 120 – 130 km/h (u Nemačkoj na primer, ne postoji ograničenje brzine, pa se vozi i preko 200 km/h).

U gradovima se vozi sporije, u špicevima se skoro mili, ima mnogo semafora i raskrsnica, “ležećih policajaca”, i drugih prepreka koji još više usporavaju i tako sporu vožnju. Statistike pokazuju da se u gradovima dešava više saobraćajnih nesreća, ali na otvorenim putevima baš zbog veće brzine, ima više žrtava.

 

Loše vozačke navike

Vožnja u gradovima, zbog zastoja, gužvi, dugih čekanja, i raznih manjih ili većih problema u vezi sa neodgovornim ponašanjem vozača, pešaka i ostalih učesnika u saobraćaju, može da bude veoma stresna. Neki vozači pribegavaju bahatim i nebezbednim taktikama kao što su presecanje puta (popularno nazvano i “sečenje”), nedozvoljena preticanja, zaustavljanja i parkiranja na kolovozima. To kod drugih vozača može da stvori nervozu, bes i konfliktne situacije.

Na otvorenim putevima toga je manje, ali vozači mogu da se  uljuljkaju u lažni osećaj sigurnosti, da voze previše opušteno, da se “uspavaju”, utonu u svoje misli i da ne vode računa o dešavanjima na putu.  

vožnja otvorenim putem

I na kraju

Videli smo da se gradska i vožnja na otvorenim putevima razlikuju. Vozači treba da se prilagode različitim vrstama vožnje i da budu svesni izazova i opasnosti koja svaka situacija i teren nosi.

Dosta zavisi i od vrste vozila. Različita vozila su različito prilagođena različitim karakteristikama - manji, vižljastiji i startniji gradski automobili se bolje snalaze u gradskoj vožnji, snažnije, brže i udobnije limuzine su odlične na otvorenim putevima. Vozači koji su spremni za malo avanture po ruralnim i makadamskim putevima najviše odgovara od snažan i izdržljv džip ili SUV.

Ukoliko se vozilo iznajmljuje, prema vrsti i karakteritikama vožnje treba odabrati adekvatno vozilo. Sa svoje strane rent a car agencije u svojoj ponudi moraju da imaju sve klase i modele koje odgovaraju različitim uslovima vožnje.

Slike izvor https://www.pexels.com/search/city%20traffic%20jam/

                 https://www.pexels.com/search/open%20road/

 


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Kako se pripremiti za duže putovanje automobilom?

Kako se pripremiti za duže putovanje automobilom?

Putovanja automobilom na dužim relacijama, naročito kada se putuje na godišnji odmor, mogu biti prilika za avanturu, istraživanje i stvaranje dragocenih uspomena. Kako bismo iskoristili ove trenutke u potpunosti, neophodno je da se osećamo udobno tokom puta. Upravo to će i biti fokus ovde, daćemo  ključne savete za udobnu vožnju na dugim putovanjima


Pročitajte više

6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja

6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja

Većina vozača razume opasnosti koje vrebaju tokom zimske vožnje, ali i leto ima dosta rizika, kao najprometnije vreme za vožnju, u toku godine. A leto je na pragu, a sa njim i seozna godišnjih odmora, bez obzira što vam trenutne vremenske prilike ne liče na to. Zato smo za vas pripremili 6 korisnih saveta, kako da pripremite svoj automobil za letnja putovanja...


Pročitajte više

Sve što niste znali o restauraciji automobila

Sve što niste znali o restauraciji automobila

Restauracija automobila podrazumeva proces obnavljanja vozila do originalnog ili poboljšanog stanja, što uključuje obnovu mehaničkih, električnih, karoserijskih i unutrašnjih komponenti. To može uključivati popravku oštećenja, zamenu istrošenih ili oštećenih delova, restauraciju boje i detalja enterijera. Ljudi koji  se bave restauracijom automobila, obično su veliki entuzijasti i zaljubljenici u automobile, ali i poznavaoci automobila što znači da imaju i tehničke veštine i znanje o vozilima. To je često hobi, ali može da bude i ozbiljan biznis za one koji su spremni da ulože u svu potrebnu opremu, alate i znanje koje potrebno za obavljanje posla ovog posla.


Pročitajte više