RENT A CAR AERODROM BEOGRAD   whatspp   viber

Rent a car blog

Najčešći problemi i kvarovi na vozilima

Najčešći problemi i kvarovi na vozilima

Vozila su složene mašine koje sadrže više hiljada delova koji u svakom trenutku mogu da se pokvare. U produžetku teksta osvrćemo se na neke od najčešćih kvarova i problema na automobilima.

 

NEISPRAVNE KOČNICE

Problemi sa kočnicama spadaju u najopasnije kvarove na vozilu. Uobičajeni problemi su istrošene kočione pločice, curenje glicerina, oštećenje kočionih čeljusti, itd. Glasno lupanje i škripanje iz pravca prednjih ili zadnjih točkova, gubljenje pravca prilikom kočenja, proklizavanje, propadanje pedale kočnice, vibracije, itd., sve su to znaci koje kod vozača treba da izazovu uzbunu i impuls da što pre odveze svoje vozilo kod majstora. Vožnja sa neisoravnim i nesigurnim kočnicama je opasna ne samo za njega, nego i za sve ostale učesnike u saobraćaju.

 

PROBLEMI SA AKUMULATOROM

Tokom vremena, akumulatori počinju da slabe i postaju jedan od najčešćih i najskupljih kvarova sa kojim se vlasnici vozila susreću. Akumulatore treba redovno proveravati - da li se smanjila količina elektrolita (radi se o destilaranoj vodi ili nekoj drugoj tečnosti; na sreću vozača, savremeni “suvi” akumulatori ne sadrže tečnost), da li se pojavila korozija na elektrodama, da li je natečeno kućište, itd. Slabost akumulatora se lako prepoznaje: vozilo se teže pokreće, svetla slabije svetle, motor ne može se upali. Za optimalne performanse, akumulator treba menjati svakih nekoliko godina.

loši amortizeri

Kvar na podvozju vozila. Izvor slike Cottonbro studio, Pexels

PROBLEMI SA ALTERNATOROM

Alternatori imaju zadatak da mehaničku energiju motora pretvaraju u električnu struju koja se zatim koristi za napajanje akumularira i ostalih električnih sistema u vozilu. Treba znati da se alternatori veoma lako i često kvare. U tim slučajevima oni uzrokuju dalje probleme u vozilu - otežano paljenje, zastoji i nepravilan rad motora, treperenje farova i ostalih svetala u vozilu, pojava neprijatnih mirisa i zvukova, nepotpuno punjenje akumulatora, itd. Kada se simptomi primete, alternator treba što pre da se popravi.

 

STARO MOTORNO ULJE

Motorno ulje treba redovno da se proverava i menja. Prljavo i staro ulje postane kao gust mulj i može da izazove probleme u radu motora, smanji njegovu snagu, poveća potrošnju goriva, ošteti klipove, karike i dihtunge na cilindrima, itd. Treba obratiti pažnju da li ulje negde curi, ako vidite crne mrlje ispod vašeg auta, nemojte da ih zanemarite. Drugi znaci da nešto nije u redu sa uljem su oštar miris paljevine, plavi ili sivi dim iz izduvnih gasova, neoubičajeni zvuci iz motora kao i uključena lampica za ulje na instrument tabli. Motorno ulje treba menjati jednom godišnje.

 

KVAROVI NA SISTEMU ZA HLAĐENJE

Kada vidite vozilo pored puta sa otvorenom haubom i belim dimom koji izlazi iz motora, već znate da ima problem sa rashladnim sistemom. Ovi kvarovi se često javljaju na starim vozilima i leti kada su velike vrućine. Znaci da nešto nije u redu sa hladnjakom, termostatom, ventilatorom i ostalim delovima sistama za hlađenje je povećana radna temepratura motora, curenje rashladne tečnosti, pojava dima ispod haube. Ako vozač ne reaguje brzo i ne rashladi brzo svoje vozilo, kvar na rashladnom sistemu može trajno da ošteti motor.

 

KVAROVI NA SERVO UPRAVLJAČU

Kvarovi na servo upravljaču mogu da budu izuzetno uznemirujući i opasni. U takvim situacijama javljaju se vibracije i upravljanje postaje teško, čak i pri malim brzinama. Veoma je važno da vozač što pre identifikuje izvor problema. Vibracije mogu da izazovu i oštećeni točkovi ili gume, ležajevi, oslabljeni amortizeri, itd. Ako upravljanje postane teško ili se čuje zvuk cviljenja ili škripe kada se volan okreće, skoro je sigurno da se nešto pokvarilo na sistemu upravljanja (servo pumpa, crevo ili je potrebna zamena hidraulične tečnosti). Ako se problem na servo upravljaču primeti na vreme, saniranje kvara je brzo i jednostavno.  

 

LOŠA AMORTIZACIJA VOZILA

Bez ispravnih amortizera, vožnja postaje teška i neudobna. Oni ne samo što ublažavaju rupe i neravnine na putu, nego omogućavaju precizno i bezbedno upravljanje vozilom. Ukoliko vešanje nije dobro, mogu da se  oštete kočnice, gume gube balans i nejednako se habaju, javljaju se vibracije na volanu, čuje se škripa i lupanje u podvozju, upravljanje je otežano, ulazak u krivine postaje opasan.

kvar na vozilu

Pokvareno vozilo proed puta. Izvor slike cottonbro studio, Pexels

 

PREVENTIVNE MERE I PROVERE

Da bi vožnja protekla u najboljem redu, potrebno je identifikovati rane simptome pre nego što izazovu veću štetu. Kako bi se izbegli dalji kvarovi i popravke, svaki vlasnik i vozač treba da preduzme određene preventivne mere, da pomenemo najčešće:

  • Redovna provera i popravka sitnih kvarova pre nego što se razviju u veće;
  • Redovna dijagnostika motora i vozila;
  • Provera kočione čeljusti;
  • Provera kočionih pločica;
  • Provera nivoa rashladne tečnosti u hladnjaku i po potrebi njeno dosipanje;
  • Kontrola i eventualna zamena vodene pumpe;
  • Provera ostalih delova u sistemu za hlađenje – termostata, ventilatora, usisnih otvora;
  • Provere i zamena akumulatora;
  • Provera sistema paljenja (alternator, svećice, bombina, kablovi);
  • Redovno menjanje motornog ulja i filtera;
  • Provera pumpe i hidraulične tečnosti u servo upravljaču;
  • Kotrola i promena ulja u menjaču;
  • Provera i zamena istrošenih i oštećenih amortizera;
  • Redovna zamena rebrastog kaiša;
  • Provere i popravke oštećenih pneumatika.

 

I NA KRAJU...

Ponekad nam sama vozila daju do znanja da je vreme da ih proverimo i popravimo. Kada vidite, čujete ili nanjušite nešto neobično i neprijatno, kada primetite simptom koji se do sada nije pojavljivo, nemojte da čekate da se on pogorša, nego što pre proverite o čemu se radi. Majstori danas mogu da provere vozilo preko kompjuterske dijagnostike i da pronađu izvor problema još u ranoj fazi. Na taj način će i popravka da bude jeftinija i brža.

Naslovna slika: Artem Podrez, Pexels


Komentari ()

Dodajte komentar



Pročitajte i ove tekstove

Prednosti iznajmljivanja automobila tokom letnje turističke sezone

Prednosti iznajmljivanja automobila tokom letnje turističke sezone

Automobil nije skup samo u trenutku kupovine, kako većina misli, posedovanje automobila zahteva izdvajanje poveće svote novca na godišnjem nivou. Registracija vozila je samo jedan od većih izdataka, uz troškove tehničkih pregleda, poreza, osiguranja, a da ne pričamo i troškovima održavanja, popravkama i redovnim malim i velikim servisima.  Uzimajući u obzir sve ove troškove i obaveze, nije čudno što mnogi turisti tokom letnje sezone sve više razmatraju iznajmljivanje automobila kao praktičniju i isplativiju opciju.


Pročitajte više

Novi električni automobili, uskoro bi trebalo da dobiju lažni zvuk motora

Novi električni automobili, uskoro bi trebalo da dobiju lažni zvuk motora

Poslednjih godina, bilo je mnogo pritužbi na previše tih rad motora električnih i hibridnih vozila, što je uzrokovalo nebrojene saobraćajne nesreće u kojima su često stradali pešaci, slabovide osobe i biciklisti. Zbog toga su od 2019. godine proizvođači počeli da dodaju lažne zvuke u svoje modele, ali i pored mnoštva zanimljivih zvukova, ono što je mnogima nedostajalo je zvuk na koji su navikli. U želji da im izađu u susret, proizvođači najavljuju da bi novi električni automobili, uskoro trebalo da dobiju lažni zvuk motora...


Pročitajte više

Luksuzni automobili za iznajmljivanje: ekskluzivna vožnja sa stilom

Luksuzni automobili za iznajmljivanje: ekskluzivna vožnja sa stilom

Segment luksuznih vozila za iznajmljivanje predstavlja vrhunac elegancije, stila i komfora u svetu automobila. Ako zagrebemo dublje u istoriju automobilske industrije, luksuzni automobili su bili simbol prestiža i privilegije rezervisan za elitu. Početak dvadesetog veka obeležen je pojavom ekskluzivnih automobilskih brendova kao što su Rolls-Royce, Bentley, i Cadillac, čije su automobile koristili samo najbogatiji pojedinci, vladari i članovi kraljevskih porodica.


Pročitajte više